شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق روستایی که از سال گذشته آغاز شده است، گفت: ۲۳۲ خانواده دارای ۲ معلول در این طرح صاحب خانه شدند.

نرگس عسگری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث مسکن روستایی به این خانواده‌ها ۳۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در خصوص جذب و تخصیص اعتبارات احداث مسکن برای خانواده‌های۲ معلول روستایی در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق روستایی در قالب تفاهمنامه سه جانبه با بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان در دست اجراست، گفت: ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت نیز به متقاضیان پرداخت می شود.

عسگری با اشاره به اینکه ۵۰۰ خانواده دارای ۲ معلولی فاقد مسکن در استان شناسایی شده است، افزود: در مناطق روستایی که بنیاد مسکن زمین داشته باشد برای تامین زمین به این افراد نیز کمک می‌شود.

به گفته وی، ساخت و تامین مسکن برای خانوادههای دارای ۲ معلول در مناطق شهری نیز با امضا تفاهمنامه پنج جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن‌ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در دست اجراست.

عسگری اظهار داشت: در مناطق شهری نیز ۴۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت می شود.

به گفته وی، هزینه انشعاب‌ آب، برق و گاز این مددجویان و همچنین هزینه پروانه ساخت مسکن ۲معلولی در مناطق شهری و روستایی رایگان است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شده که از این میزان ۱۲ هزار نفر مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.