تهران-ایرنا-معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به راه‌اندازی پویش «ماسک می‌زنیم» برای مقابله با موج جدید شیوع بیماری کرونا گفت: طرح‌های این پویش با همکاری سازمان زیباسازی در ۳۵۵ نقطه پایتخت اکران شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، «محمدرضا جوادی یگانه» اظهارداشت: اکران «ماسک می‌زنیم»، سومین پویش از مجموعه پویش‌های سه گانه مدیریت شهری برای مقابله با بیماری کرونا و کمک به حفظ جان شهروندان از حدود ۱۰ روز قبل، همزمان با شروع موج جدیدی از شیوع این بیماری آغاز شده و با همکاری سازمان زیباسازی در یکصد عرشه پل و بیش از ۲۵۰  پرتابل و بیلبورد شهری به نمایش درآمده است.

وی گفت: مدیریت شهری با پویش‌های «خانه بمانیم» در نوروز امسال و پس از آن با راه‌اندازی پویش فرهنگی- آموزشی «فاصله‌گذاری اجتماعی» یا «دوری و دوستی» که گوشزدکردن لزوم رعایت فاصله‌ اجتماعی ۱.۵ متری بود از طریق انتشار حداکثری تولیدات در رسانه‌های اجتماعی و سازه‌های تبلیغات شهری از مردم خواست تا ستاد ملی کرونا و کادر بهداشت و درمان را در قطع زنجیره ابتلا به این بیماری یاری رسانند.

«جوادی یگانه» افزود: در طول مدت شیوع ویروس کرونا به دنبال تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای رساندن پیام‌های پیشگیرانه و خودمراقبتی به شهروندان، تلاش کردیم تا با همکاری جمعی از بهترین طراحان، کاریکاتوریست‌ها، گرافیست‌ها، تولیدکنندگان انیمیشن و...، انواع محصولات رسانه‌ای و ترویجی را تولید و در دسترس شهروندان قرار دهیم تا ضمن حساس‌سازی به انتقال پیام و هشدارها در خصوص راه‌های قطع زنجیره ابتلا به کرونا کمک کرده باشیم.

معاون شهردار تهران بیان کرد: در پویش «خانه بمانیم» بیش از ۵۰ مورد پوستر، موشن، اینفو و در پویش «فاصله‌گذاری اجتماعی» بیش از ۲۰۰ تابلوی شهری به طرح‌های ماسک اختصاص یافت و مجموعه تولیداتی نیز در بستر فضای مجازی به نمایش درآمد.

وی، وزارت آموزش و پرورش و خانه سینما را از جمله نهادهای دیگری عنوان کرد که در آگاهی‌بخشی نسبت به قطع زنجیره ابتلا به بیماری کرونا یاریگر اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران بوده‌اند.

«جوادی یگانه» اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش با قراردادن طرح‌های پویش «ماسک بزنیم» در سامانه «شاد»، سهم ارزنده‌ای در آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان تهرانی و والدینشان از این پویش داشته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه خانه سینما نیز در جلب مشارکت جامعه هنری کشور نسبت به آگاه‌سازی افکار عمومی برای کاهش روند شیوع بیماری کرونا، تاثیرگذاراست، افزود: این نهاد با فراخوان هنرمندان و بازیگران تلویزیون و سینما و انتشار تولیدات مرتبط با کرونا در صفحات مجازی این گروه و دعوت هنرمندان برای رعایت اصول خودمراقبتی، همکاری بسیار خوبی با ما در تحقق اهداف پویش‌های سه گانه مبارزه با کرونا داشته است.

«جوادی یگانه» گفت: میزان موفقیت پویش‌های سه گانه اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و اکران‌های شهری آن به اندازه‌ای بوده است که از استان‌ها و کلان شهرهای دیگر نیز درخواست‌هایی برای برخورداری از طرح‌های مورد اشاره به معاونت اجتماعی شهرداری تهران ارسال شد و ما نیز استقبال کرده و طرح‌ها و تولیدات را در اختیارشان قرار دادیم تا این فرهنگ‌سازی به صورت جمعی و در تمامی مناطق کشور باشد.

به گزارش ایرنا، بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن سال ۱۳۹۸ کشور را درگیر کرده و بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا یازدهم آبان ماه، ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۴۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.