اراک - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: محدودیت‌های کرونایی عبور و مرور در جاده‌های ورودی و خروجی شهر اراک از ساعت ۱۲ امروز (دوشنبه) آغاز شد.

سرهنگ «محمد پورشمس» در گفت و گو با ایرنا افزود: این محدودیت‌ها برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا کشور در استان مرکزی برای شهر اراک تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان‌ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: رانندگان غیربومی که قصد ورود به اراک را داشته باشند از کنارگذر شمالی هدایت می‌شوند و رانندگانی که از قوانین تخطی کنند، پنج میلیون و ۱۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه : همچنین در این مدت ورود هر نوع خودرو از سایر شهرستان‌های استان به داخل اراک ممنوع است و تدابیر ویژه نیز در این خصوص اندیشیده شده است.

سرهنگ پورشمس اظهار داشت: در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی عبور و مرور، هر راننده‌ای که ماسک نداشته باشد یک میلیون ریال و هر سرنشین بدون ماسک ۲۰۰ هزار ریال جریمه می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح دوربین‌های نظارتی و تمام توان پلیس راه به کار گرفته شده و از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهد شد و انتظار است مردم به قوانین پایبند باشند و برای حفظ سلامت خود به محدودیت‌ها توجه ویژه کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: اجرای طرح محدودیت عبور و مرور برای خودروهای شخصی است و شامل وسایل عمومی نمی‌شود.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

به گفته حسین ذوالفقاری رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا طرح اعمال محدودیت تردد در ۲۵ مراکز استان از ظهر امروز - دوشنبه- آغاز شده  و خاطیان این طرح ضمن اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، به مبداء برگشت داده می شوند.

بر اساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز  ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۸۹ نفر بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید.