ارومیه- ایرنا- رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: امسال یک‌هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۴ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ بهمن رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال، یک‌هزار و ۶۶۰ فقره عملیات منجر به کشف کالای قاچاق در آذربایجان غربی انجام و در این رابطه یک‌هزار و ۸۶۷ نفر قاچاقچی دستگیر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۳۰۸ تن کودشیمیایی، ۱۷۶ تن گندم، ۱۳۹ تن آرد، ۱۲۲ تن برنج، ۷۵ تن موز، ۳۴ تن شکر، ۲۹ هزار و ۲۰۰ راس انواع احشام و هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم چای کشف ضبط شده است. 

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ماموران همچنین در این مدت یک میلیون و ۵۰۰ هزار قلم انواع تجهیزات پزشکی و داروی غیر مجاز، ۲۱۲ هزار پاکت انواع سیگار قاچاق و ۴۶۳ هزار لیتر فرآورده های نفتی کشف کرده اند.

سرهنگ رستمی بیان کرد: در این زمینه، ۸۸۳ دستگاه انواع خودرو که در امر کالاهای قاچاق مورد استفاده قرار می گرفت، نیز توقیف شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز به شمار می رود و به علت وجود ۹۶۷ کیلومتر مرز با کشورهای ترکیه، عراق و نخجوان، از جمله بیشترین کالاهای قاچاق کشور در این استان کشف می شود.