یزد – ایرنا - پیگیری‌های انجام شده برای ارتقا دهستان چاهک شهرستان خاتم به بخش با موافقت کمیسیون سیاسی، دفاعی هیات دولت به ثمر نشست.

پیش از این شهرستان خاتم از ۲ شهر هرات و مروست و ۲ بخش مرکزی و مروست تشکیل و دارای چهار دهستان به نام های هرابرجان و چاهک، ایثار، فتح آباد بود که دهستان چاهک به بخش ارتقاء پیدا کرد.

بخش چاهک روستاهای هاشم آباد، شهریاری علیا وسفلی، بختیاری، چالمه، باغ معدن، شوروئیه، سعدویه و ولی عصر را زیرپوشش دارد و جمعیتی افزون بر هفت هزار نفر را در خود جای داده و بزرگترین روستای بخش مرکزی شهرستان خاتم است.

جنگل باغشادی و باغ معدن مناطق جنگلی مهم مرکزی کشور در این بخش واقع شده و بیشترین پوشش این جنگل را گیاه بنه یا همان پسته وحشی وبادام کوهی دربرمی گیرد و حیات وحش باغ شادی شامل گوزن زرد ایرانی، قوچ کل، بز کوهی، کبک، انواع مارهای کویری است.

چاهک به خاطر واقع شدن درمحل تلاقی شهرستانهای نی ریز فارس و نزدیکی به شهرستان شهربابک استان کرمان از لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای اهمیت خاصی می باشد.

دهیار چاهک روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پیگیری های زیادی از سوی میربهبودی فرماندار شهرستان خاتم برای ارتقا این دهستان به بخش صورت گرفته، گفت: با مساعدت استاندار یزد و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های شورای اسلامی و دهیاری این مهم پس از سال ها محقق شد.

محمد صادق براداران افزود: ارتقائ این دهستان به بخش یکی ازمطالبات مردم چاهک بود که پس از سال ها انتظار در دولت تدبیر وامید با پیگیری های مکرر ورایزنی هایی که از طریق فرمانداری به عمل آمدبه ثمر نشست.

هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری یزد واقع شده است.