سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیمانکار جدیدی برای ادامه اجرای خط چهار بانده سقز - بانه تعیین شد و قطعه چهارم این خط مجددا شروع می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی و استاندار کردستان از فرودگاه سقز، اظهار داشت: قطعه چهارم جاده سقز - بانه در هفت کیلومتر به پیمانکار شرکت جهاد نصر واگذار می‌شود تا هرچه زودتر روند اجرایی آن آغاز شود.

وی به وضعیت نامناسب جاده های کردستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه ۷۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان سقز جزو کریدور جنوب به شمال است، باید دولت تلاش بیشتری برای ارتقای سطح کمی و کیفی جاده های کردستان بخصوص سقز و بانه انجام دهد.

رحیمی با اشاره به اینکه عملیات ساخت کنارگذر سقز و جاده سقز - بوکان به‌علت نبود پیمانکار متوقف شده است، افزود: ۲۸ کیومتر جاده سقز به بوکان و کنارگذر تعطیل است که امیدواریم با تعیین پیمانکار جدید، عملیات ساخت این طرح مجددا وارد فاز اجرایی شود.

فرودگاه سقز هدیه ویژه دولت به مردم سقز است

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه فرودگاه سقز مشکل اعتباری ندارد، گفت: عزم دولت برای تحویل این طرح بزرگ  به سقزی ها جدی است و فرودگاه این شهرستان تا پایان سال کاری ۱۳۹۹ به اتمام می‌رسد.

کامیل کریمیان نیز اظهار داشت: بازدید وزیر راه و شهرسازی و مدیران شرکت فرودگاه های کشور و همچنین عواملی که از این طرح بازدید می کنند نویدبخش است و نشان از عزم راسخ دولت به اتمام این فرودگاه دارد.

وی با بیان اینکه فرودگاه سقز مشکل تامین اعتبار ندارد، افزود: محوطه سازی، ساختمان ترمینال، جاده جایگزین به طول سه کیلومتر و تطویل باند پروازی دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و با تمام توان سه پیمانکار در حال فعالیت هستند.

کریمیان با اشاره به اینکه سقز در انتخابات، یکی از اولین شهرستان‌هایی بود که به دولت تدبیر و امید اعتماد کرد، یادآور شد: دولت با اتمام این طرح مهم هدیه ویژه را برای مردم این شهرستان می‌دهد و جواب اعتمادشان را با فرودگاه سقز خواهد داد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.