مهاباد- ایرنا- دستگیری قاتل متواری پس از ۶ سال و کشف ۵۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان متخلف در بوکان از جمله خبرهای انتظامی و محیط زیستی در این شهرستان است.

فرمانده انتظامی بوکان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قاتل جوان ۱۸ ساله بوکانی بعد از ۶ سال شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سلمان حیدری افزود: پس از ارتکاب به یک مورد قتل در سال ۱۳۹۳ رسیدگی به پرونده و دستگیری قاتل در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار داشت.

وی ادامه داد: در حالی که دستگیری قاتل فراری جزو برنامه های پلیس آگاهی و همکاران انتظامی بود، کاراگاهان با انجام کارهای اطلاعاتی و در ادامه تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی مخفیگاه این فرد در شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی شدند. 

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: کاراگاهان که مجوز قضایی را کسب کرده بودند پس از هماهنگی با مراجع قضایی و همکاری آنها موفق به دستگیری قاتل فراری در این شهرستان شدند.

وی بیان کرد: متهم به قتل در سال ۱۳۹۳ با همدستی ۲ نفر دیگر جوان ۱۸ ساله ای را به قصد اخاذی از خانواده اش در یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی ربوده و او را به قتل رسانده بود.

"سرهنگ حیدری" افزود: متهم دستگیر شده به مدت ۶ سال با هویت جعلی(مدارک شناسایی برادرش) در بوکان زندگی کرده و با هوشیاری کارآگاهان شناسایی و دستگیرپس از تکمیل پرونده روانه زندان شد.

۵۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان متخلف در بوکان کشف شد


رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: مأموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این شهرستان، چهار رشته تور به میزان ۵۰۰ متر در رودخانه زرینه رود این شهرستان کشف و ضبط کردند.

آوات بازیار  اظهار داشت: در همین ارتباط ۵۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای که در تور گرفتار شده بودند، نیز کشف و رهاسازی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اضافه کرد: علاوه بر ماهی و ادوات صید  یک عدد قایق چوبی از ۲ نفر متخلف  کشف وضبط شد.

زرینه‌رود با ۳۰۲ کیلومتر طول یکی از طویل‌ترین و پرآب‌ترین رودهای شمال غرب کشور است که از کوه‌های چهل‌چشمه در سقز سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر ازشهرستان‌های بوکان، شاهین‌دژ و میاندوآب در جنوب دریاچه ارومیه ضمن تشکیل یک دلتای وسیع به عرض حدود ۱۰ کیلومتر در مراتع باتلاقی تالاب قره قشلاق به دریاچه ارومیه می‌ریزد.