ساری - ایرنا - قائم مقام ستاد مقابله با ویروس کرونا استان مازندران گفت: تمامی برنامه‌های گرامیداشت سالروز آبان در استان با تصمیمی ستاد ملی کرونا لغو شد.

حسین حسن نژاد عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصمیم گیری درباره لغو برنامه های گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان در پی محدودیت های جدید کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده است و برای همه شهرستان ها لازم الاجرا اشست. 

وی افزود: تصمیم گیری لغو برنامه ها شامل گرامیداشت های مذهبی و دینی هم می شود و این تصمیم گیری ناشی از شدت گرفتن ویروس کرونا و برای حفظ سلامت مردم مازندران است. 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: این مصوبه کلی است و شامل برنامه‌های محدود و مقطعی هم می شود و همه نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید از آن پیروی کنند. 

حسن نژاد شرایط شیوع کرونا در استان را حساس و شکننده توصیف کرد و افزود: همه کاملا باید نسبت به شیوع کرونا هوشیار باشند زیرا کوچک ترین اشتباه می‌تواند ما را بار دیگر به موج جدیدی همه‌گیری این ویروس وارد کند. 

وی درباره مدت اجرای محدودیت های جدید کرونایی گفت: هنوز زمان بندی برای آن مشخص نشده است و پیش بینی می کنیم تا ثابت شدن شرایط هرگونه تجمع و گردهمایی حتی به صورت محدود ممنوع خواهد بود. 

پیش از این شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان مازندران در اقدامی برای بزگداشت روز دانش آموز و ولادت حضرت رصول اکرم (ص) برنامه ای را به صورت متمرکز در ساری مرکز استان تدارک دیده بود. 

مازندران در ۱۰ روز اخیر روزانه شاهد بستری ۱۵۰ بیمار کرونایی جدید بود که تقریبا ۲ برابر شرایط استان در پیک نخست و دوم بود. 

در حال حاضر نیز ۸۴۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ای استان بستری هستند که حال حدود ۲۰۰ نفر آنها وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

علاوه بر محدویدت های جدید برای برگزاری مراسم آیینی و مذهبی ، ظهر امروز تمامی جاده های مازندران برای ورود غیر بومیان مسدود شد و مردم استان های البرز و تهران تا پایان هفته نمی توانند وارد مازندران شوند. 

این محدودیت شامل مردم مازندران نیز می شوند که در این مدت اجازه سفر به پایتخت کشور را نخواهند داشت.