ارومیه- ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ هزار تن بذر گندم از آغاز کشت پاییزه تاکنون در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده‌ است.

علی عیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بذرها زیر نظر کارشناسان و محققان کشاورزی استان در مزارع تولید و اقدامات کارشناسی و مهندسی لازم بر روی آنها انجام شده‌است.

وی اظهار داشت: سالانه ۲۰ هزار تن بذر خریداری و در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد که این بذرها گواهی شده هستند ولی امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن خرید انجام شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: برنامه ابلاغی امسال برای کشت گندم آبی ۸۹ هزار و ۶۵۰ هکتار است که ۵۲ هزار هکتار کشت شده که بیش از ۵۸ درصد تحقق دارد.

وی افزود: در زمینه کشت گندم دیم نیز ۲۸۹ هزار هکتار سطح ابلاغی است که ۱۳۸ هزار هکتار کاشته و ۴۸ درصد تاکنون محقق شده‌ است.

عیدی با اشاره به کشت جو پاییزه در استان گفت: بیش از ۳۰۰ تن انواع بذر جو اعم از آبی و دیم در اختیار کشاورزان قرار داده شده‌است تا در سطح ابلاغی امسال که ۱۶ هزار و ۳۹ تن است کشت انجام شود.

آذربایجان غربی دارای ۲۳۰ هزار بهره بردار کشاورزی است که به کار زراعت و باغداری مشغول هستند این زارعان اقدام به کشت محصولاتی زراعی مانند گندم و چغندر قند، کلزا، انواع غلات و انواع محصولات باغی مانند سیب درختی می کنند.

کشاورزان استان سالانه ۶.۵ میلیون تن محصول تولید و روانه بازار ها داخلی و خارجی می‌کنند.