ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌های پراکنده باران از امروز، سه‌شنبه در استان آغاز و طی ۲۴ ساعت گذشته سه‌دهم (۰.۳) میلیمتر بارش در میاندوآب و ایستگاه فرودگاه ارومیه ثبت شده است.

یاسر اشتاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش های پراکنده روز سه‌شنبه و چهارشنبه در استان ادامه دارد و از روز پنجشنبه فعالیت سامانه تقویت می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ۲ تا چهار درجه ای دما در روزهای آتی بیان کرد: نقشه‌های پیش‌یابی از تقویت بارش باران، رعدو برق و وزش باد به ویژه در نوار غربی استان حکایت دارد که شهروندان باید موارد ایمنی را در این خصوص رعایت کنند.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: در این مدت دمای مرکز استان، ارومیه بین ۹ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی بیان کرد: در این مدت بوکان با ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین و چالدران با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان گزارش شد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.