تهران- ایرنا- معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سه طرح اساسی برای دانشجویان این دانشگاه از جمله راه‌اندازی مرکز نوآوری و ارتقای مهارت‌های دانشجویی در دست اجرا است.

محمدعلی امام هادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: این مرکز در عمل مکان نیمه خصوصی و نیمه دولتی است که تعدادی سرمایه گذار، استارتاپ های دانشجویی را حمایت و مدیریت می کنند.

وی از مذاکره با مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و افزود: مرکز نوآوری و ارتقای مهارت های دانشجویی نیازمند فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع است که در حال حاضر مکانی به مساحت بیش از ۱۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده و در حال بازسازی است.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد که ایده های قابل ارایه از سوی دانشجویان در این مرکز هیچ محدودیتی ندارد.

امام هادی، یکی دیگر از طرح های در دست اجرا را " کلاس الفبای علوم انسانی" اعلام کرد و افزود: در این زمینه با دانشگاه علامه طباطبایی وارد مذاکره شدیم.

وی ادامه داد: این طرح برای آشتی دانشجیویان رشته های علوم پزشکی با مباحث علوم انسانی مانند مدیریت، حقوق، فقه، روان شناسی است که به صورت دوره ۶ ماهه برگزار می شود. دانشجویان پس از گذراندن این دوره، گواهینامه دریافت کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین گفت: براساس این طرح پرستاران فارغ التحصیل با گذراندن دوره ورزشی و با اخذ گواهینامه معتبر، می توانند به عنوان پرستار ورزشی در هر تیم  به عنوان کادر پزشکی، مشغول بکار شوند.

امام هادی تاکید کرد: برای اجرای دقیق این موضوع در حال انعقاد تفاهم نامه ای با فدراسیون پزشکی ورزشی هستیم.

وی با یادآوری این که اندیشکده شایستگی پروری دانشجویی شهید بهشتی راه اندازی شده است، افزود: ایجاد تفکر خلاق و در نهایت به ظهور رساندن ایده ها از مهمترین هدف این مجموعه است.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: دانشجویان پس از گذراندن آموزش های لازم، ایده ای را ارایه و روی آن کار علمی می کند تا این ایده و فکر قابلیت تولید را پیدا کند.

دانشجویان جدید تست های استعدادیابی می دهند

امام هادی ادامه داد: تست های استعدادیابی از ورودی های جدید در دانشکده دندانپزشکی در مهر سال گذسته انجام شده اما به دلیل وضعیت کرونا، ‌نتوانستیم آن را ادامه بدهیم.

وی از اهداف این طرح را شناسایی علاقمندی دانشجویان و ارتقای توانایی آنان عنوان کرد و یادآور شد: این اقدام امسال باردیگر برای ورودی های جدید به صورت مجازی در حال اجرا است.

دانشجویان به طور جدی وارد عرصه مقابله با کرونا شدند

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افرود: در دوران کرونا برخی دانشجویان این دانشگاه اقدام به توزیع وسایل بهداشتی کردند و برخی دیگر از آنها تولید محتوای کاربردی را در دستور کار خود قرار دادند و به عبارتی دانشجویان به طور جدی وارد عرصه مقابله با کرونا شدند.

امام هادی به فعالیت مناسب سامانه ۴۰۳۰ در دوران کرونایی اشاره کرد و گفت: این سامانه علاوه بر غربالگری به مردم آموزش می دهد که بیشتر در این سامانه دانشجویان فعال بودند که با حداقل دستمزد و گاهی رایگان فعالیت می کردند. سامانه ۴۰۳۰ در این شرایط سخت به تعداد زیادی از ایرانی ها آرامش داد.

وی یادآور شد:عده ای از دانشجویان هم وارد سیستم های بهداشتی شدند مانند بهداشت منطقه شمیرانات تا به مردم آموزش های لازم را در زمینه مبارزه با کرونا بدهند و از نگرانی های آنان بکاهند.

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا این سوال مطرح بود که آیا می توانیم از دانشجو استفاده کنیم یا نه، اولین تفکر این بود که از دانشجو بهره نگیریم و دانشگاه و خوابگاه تعطیل کنیم و به عبارتی دانشجویان را وارد این بحران نکنیم چون ممکن است آسیب پذیری این کار آنقدر زیاد باشد که علاوه بر آسیب رساندن به آنها، خانواده های این افراد هم به طور جدی نگران شوند.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: حدود یک ماه بعد شیوع کرونا در کشور دانشجویان ثابت کردند که توانایی ورود به این عرصه را دارند.

امام هادی با یادآوری این که در کنار کمیته های علمی، بهداشتی و درمانی جای کمیته دانشجویی بسیار خالی است، گفت: ما پیشنهاد آن را به ستاد عملیات کرونای کلان شهر تهران ارایه دادیم و امیدواریم هرچه سریع تر این کمیته هم راه اندازی شود.