بندرعباس - ایرنا - فرماندار بندرعباس گفت: همکاری مردم در اجرای محدودیت‌هایی که از ۲ روز قبل آغاز شده خوب است و همراهی مناسبی با مسوولان دارند.

عزیزاله کُناری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیاری از افرادی که به قصد بندرعباس آمده بودند زمانی که متوجه شدند محدودیت‌های کرونایی برای حفظ سلامتی خودشان برقرار شده همکاری کرده و به مبدا بازگشتند.

وی ادامه داد: مردم بندرعباس نیز با ماندن درخانه به یاری مسوولان برای کنترل همه‌گیری بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن آمدند که از آنها سپاسگزاریم.

فرماندار بندرعباس اضافه کرد:‌ امید می‌رود با این همکاری خوب و مناسبی که شکل گرفته بتوان از شیوع بیشتر این بیماری و ویروس عامل آن جلوگیری کرد.

منحنی کرونا در هرمزگان رو به بالا است

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به خبرنگار ایرنا گفت: منحنی کرونا و تعداد بیماران بستری و افراد با حال وخیم طی یک هفته گذشته در هرمزگان رو به افزایش است.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته دو نفر دیگر بر اثر کرونا در استان جان خود را از دست دادند و شمار فوتی های کرونا در استان به ۸۴۶ نفر رسید.

جدال مرگ و زندگی ۲۱ بیمار کرونایی در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی بستری در استان گفت: اکنون ۱۹۸ نفر با تشخیص کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند .

نوروزیان بیان داشت: از شمار افراد بستری ۵۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند که متاسفانه حال ۲۱ نفر از آنها بسیار وخیم بوده و این بیماران در جدال مرگ و زندگی می باشند.

وی تصریح کرد: بالا رفتن میزان مرگ و میر مبتلایان به کرونا در این استان در چند روز گذشته نتیجه رفتارهای سه تا چهار هفته گذشته و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

این مقام مسوول ابراز داشت: با این گستره از شیوع بیماری که شاهد آن هستیم هیچ گروهی مصون از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا نیست و از همین رو رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و همچنین حفظ فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است.