بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر، ۴۳ پرونده قاچاق دام وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش یافته است.

محمد حسین اشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یکهزار و ۸۸۶ راس دام سبک و سنگین در استان کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: از مجموع پرونده‌های وارده قاچاق دام به شعب تعزیراتی استان تاکنون ۳۴ پرونده مختومه شده و ۲ پرونده برائت دریافت کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متهمان به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون و ۶۶۴ هزار ریال محکوم شده‌اند اظهار داشت: تشدید اقدامات مقابله‌ای و نظارت توسط دستگاه‌های مسوول یکی از دلایل کاهش قاچاق دام بوده است.

وی رسیدگی قاطع به پرونده‌های قاچاقچیان دام را از دیگر دلایل بازدارندگی از قاچاق در استان دانست و یادآور شد: همچنین به اجرای طرح پلاک‌کوبی دام بر اساس شیوه‌نامه مربوطه و منتفی شدن قاچاق ورودی دام به دلیل کاهش ارزش ریال و در مقابل افزایش قاچاق دام خروجی نیز به عنوان دیگر دلایل کاهش قاچاق در استان می‌توان اشاره کرد.