خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامهریزی های انجام شده در راستای اجرای این طرح، به صورت روزانه و هدفمند محتواهای تربیتی و پیام های مشاورهای برای دانش آموزان با نیاز ویژه دختر وپسر دورههای مختلف تحصیلی ارسال میشود.
وی افزود: مشاوران در مدارس مجازی پیامها و کلیپهای تربیتی را با محوریت حفظ بهداشت روانی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی - رفتاری وکاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه میدهند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، اضافه کرد: محدودیتهای ناشی از شیوع بیماری کرونا بیش از پیش جایگاه و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت آشکار کرد.
وی یادآور شد: در مدارس مجازی سعی شده با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی در ارتباط با نحوه رفتار مناسب باکودکان با نیازهای ویژه، نگرش، احساسات و واکنشهای عاطفی خانوادهها به سمت آشنایی با ویژگیهایخاص،توانمندی،محدودیتها وعلاقمندیهای کودک با نیاز ویژه سوق داده شود.