اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: توافق اتمام پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌های لازم از جمله راه‌سازی در شهرستان گرمی زمان‌بندی شده و کارها طبق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، اکبر بهنامجو در بازدید از پروژه‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان گرمی اظهارداشت: ۱۲ کیلومتر از مسیر اردبیل به سمت گرمی چهاربانده می‌شود که تا خردادماه سال ۱۴۰۰ آسفالت‌ریزی و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در ورودی شهر گرمی پنج کیلومتر از راه اصلی نیز در حال آسفالت‌ریزی است، افزود: عملیات اجرایی چهاربانده کردن ۵۰ کیلومتر از مسیر گرمی به سمت بیله‌سوار از ۲ جبهه آغاز شده که ۱۲ کیلومتر از سمت گرمی بوسیله موسسه قرارگاه خاتم فعال شده و عملیات خاکبرداری انجام می‌شود و بخشی از مشکل معارض کنار جاده حل شده و بخشی نیز در حال برطرف شدن است.

استاندار اردبیل گفت: ۱۲ کیلومتر این مسیر که در نزدیکی پلیس راه جدید بیله‌سوار است تا هفته دولت سال آینده تکمیل می‌شود و بقیه مسیر نیز طبق جدول زمان‌بندی توسعه می‌یابد که این مسیر یک جاده ترانزیتی و محل تردد مسافران آذربایجانی است باید در اسرع وقت به اتمام برسد.

او با تاکید بر اینکه در کنار چهاربانده کردن راه‌های اصلی باید راه‌های روستایی و فرعی نیز مورد توجه قرار بگیرد، افزود: توسعه و بهسازی راه‌های روستایی برای جذب گردشگر و آسایش و رفاه مردم زحمتکش روستاها بسیار مهم است که در حین بازدید توافق اولیه جهت تامین اعتبارات اولیه از محل ملی و استانی انجام شد.

بهنامجو بیان کرد: باید با هماهنگی و همکاری نمایندگان و مسوولان مرتبط برای تامین اعتبار و سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی اهتمام ویژه داشته باشیم.

او از تکمیل سد تازه‌کند گرمی خبر داد و گفت: در بحث آبرسانی و تکمیل پروژه تصفیه‌خانه تازه‌کند، علاوه بر بخش تازه‌کند بیش از ۱۴۰ روستای پایین دست نیز از این نعمت بزرگ بهره‌مند می شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اعتبار این پروژه نیز با همکاری و پیگیری نماینده مردم گرمی تامین می‌شود، افزود: بانک رفاه کارگران متعهد شده ۱۱۰ میلیارد تومان با تضمین سازمان برنامه و بودجه به این پروژه تخصیص دهد که از محل ماده ۵ مورد قبول رییس سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

او ادامه‌داد: برای اتمام این پروژه بنیاد علوی ۴۰ میلیارد تومان و آب و فاضلاب کشور نیز نزدیک ۴۰ میلیارد تومان متقبل شده‌اند تا این پروژه با ظرفیت مطلوب که آب شرب مورد اطمینان درصد زیادی از روستاهای شهرستان گرمی را تامین کند تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسد.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل از اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان خبر داد و افزود: این طرح‌ها از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود و برای افرایش جاذبه‌های گردشگری و پیشگیری از سیلاب‌ها دارای اهمیت فراوان است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه روشنایی و برق دور دریاچه گیلارلو چهار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که با تلاش اداره برق استان حل می‌شود، گفت: در رینگ دور دریاچه گیلارلو زیرسازی در حال اتمام است و به محض اتمام زیرسازی این رینگ در صورت مساعد بودن هوا آسفالت‌ریزی این حوزه گردشگری نیز تا پایان خردادماه سال آینده انجام می‌شود.

استاندار اردبیل تحول در حوزه اقتصادی و عمرانی شهرستان گرمی را جزو اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های عمرانی در بخش اقتصادی و صنعت نیز از چند واحد تولیدی بازدید شد که نیازهای مالی سرمایه در گردش و سرمایه ثابت این واحدها با بانک‌های عامل جهت تسریع روند اعطای وام مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری شهرستان گرمی دارای اهمیت است، ادامه داد: از مجموعه استراحتگاه فرهنگیان ، مردم و مسافران منطقه نیز بازدید شد که مجموعه قابل‌توجهی در منطقه ایجاد شده تا رفاه و آسایش طیف فرهنگیان در مواقع اوقات فراعت را تامین می‌کند.

بهنامجو با تاکید بر اینکه شهرستان گرمی با ۲۷ متخصص در بخش‌های مختلف دارای اعتبار پزشکی و درمانی بالا شده است، گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساختمان درمانگاه این شهر تکمیل و تجهیز، تا در مسیر سلامت‌ گام‌های اساسی برداشته شود.

گرمی مغان در ۱۱۰ کیلومتری شمال اردبیل واقع است.