ایرنا-تهران- رئیس جمهور پیشین تونس از عدم محکومیت عادی سازی روابط برخی کشور عربی با رژیم صهیونیستی از سوی اتحادیه عرب به شدت انتقاد کرد و گفت: این اتحادیه به لاشه‌ای بد بو تبدیل شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از فلسطین آنلاین، "منصف المرزوقی" رئیس جمهور اسبق تونس به سکوت اتحادیه عرب در قبال عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: اتحادیه عرب پس از مخالفت نکردن با عادی سازی روابط، به پایان خود رسیده است.

المرزوقی افزود: احساسات فلسطینیان در قبال اتحادیه عرب و ملت کشورهای عضو این اتحادیه را درک می‌کنیم. آنها در شرایطی رها شده‌اند که در طول تاریخ آن را تجربه نکرده بودند.

رئیس جمهور اسبق تونس تصریح کرد: فلسطین اکنون در یکی از سخت ترین شرایط خود قرار دارد و ما باید بین مواضع حکام عرب و ملت‌های عربی تفاوت قائل شویم.

المرزوقی گفت: موضع ملت‌های عربی مغرب طی بیش از ۹۰ سال در قبال فلسطین تغییری نکرده است و موضوع فلسطین بر آنها یک موضوع مهم و اصلی است.

وی درباره کشورهای عربی عضو اتحادیه عرب و وضعیت کنونی آنها گفت: بخشی از این کشورها در آستانه فروپاشی قرار دارند و بخشی دیگر مستقیما از رژیم اشغالگر و آمریکا و غرب پیروی می‌کنند و بیشتر رژیم‌های عربی در حال ازهم پاشیدگی قرار دارند.

المرزوقی که با پایگاه اطلاع رسانی فلسطین گفت‌وگو می‌کرد، گفت که حکام کشورهای عربی با عادی کردن روابط خود با اسرائیل، در واقع پشت ملت فلسطین را خالی کردند. 

وی گفت: اتحادیه عرب به پایان خود رسیده است و همگان بدان اذعان دارند. این اتحادیه زمانی که کشورهای محترم عربی با ریاست آن مخالف کردند، دفن شده است.

رئیس جمهور اسبق تونس تاکید کرد، لاشه‌ای که نام آن اتحادیه عرب است بوی بدی می‌دهد، این نهاد توافق عادی سازی روابط را محکوم نکرده است، چراکه مرده است.