بندرعباس- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهرستان‌های بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر و حاجی آباد هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که باید دستورالعمل‌های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنند.

دکتر حسین فرشیدی عصر شنبه با اعلام این خبر افزود: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نیز هم اکنون ۱۱ درصد افزایش یافته که به طور قطع در ۲ هفته آینده شاهد افزایش در بیماران آی سی یو خواهیم بود.
وی بیان داشت: از شنبه هفته گذشته تا امروز هفدهم آبان ماه نیز، ۳۱۵ بیمار جدید در بخش‌های کووید هرمزگان بستری شدند که از این شمار ۴۱ بیمار جدید به بخش‌های ویژه و آی سی یو منتقل شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: روزانه ۶ بیمار کرونایی بستری می‌شوند که از این شمار ۲ بیمار به بخش آی سی یو منتقل می‌شود و از دستگاه‌های تنفسی استفاده می‌کند.
فرشیدی ادامه داد: در هفته گذشته ۱۴ مورد فوتی کرونایی در هرمزگان ثبت شد که هفته ما قبل آن نیز ۱۳ مورد بوده و به طور متوسط روزانه ۲ فوتی داشتیم.
وی گفت: در شبانه روز گذشته، ۳ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۸۵۲ نفر افزایش یافت.
بیماران دارای علائم کرونایی زودهنگام به مراکز درمانی مراجعه کنند
 رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماران با پیدا کردن علائم کرونایی، زود هنگام به مراکز درمانی مراجعه کنند تا راحت تر و سریع‌تر تحت درمان قرار گیرند.
دکتر فرشیدی افزود: کسانی که علائمی همچون گلودرد، سردرد، تنگی نفس و کوفتگی داشتند، پس از مراجعه به پزشک خود و خانواده شان باید ۱۴ روز قرنطینه خانگی باشند.
وی از مردم خواست همچنان همانند گذشته همکاری کنند تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد کاهش آمار مبتلایان و موارد بدحال و مرگ و میر در هرمزگان باشیم.