اسلام‌آباد - ایرنا - سناتور پاکستانی و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور پیش بینی کرد، با آغاز دولت جو بایدن از شدت رویکرد و سیاست تهاجمی آمریکا به ویژه در قبال ایران‌ و چین کاسته خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سناتور "مشاهد حسین سید" در حساب کاربری خود در توییتر از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز خرسندی کرد.

وی نوشت: بایدن شناخت بهتری از پاکستان و تحولات شبه‌قاره دارد و این خبر خوبی برای پاکستانی‌ها است.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای پاکستان پیش بینی کرد: اشتیاق آمریکا به جنگ‌های جدید کاهش یافته و رویکرد تهاجمی در سیاست خارجی به ویژه در بحث جمهوری اسلامی ایران و چین نیز کمتر دیده خواهد شد.

واکنش سیاسیون پاکستان به برد و باخت بایدن و ترامپ

مقامات پاکستانی و رهبران احزاب سیاسی این کشور ضمن ابراز خرسندی از شکست دونالد ترامپ برابر بایدن، پیروزی نامزد حزب دموکرات آمریکا را به وی تبریک گفتند.

"عارف علوی" رئیس جمهوری پاکستان با تبریک به جو بایدن و معاونش کامالا هریس ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده آمریکا بتواند نقش بهتری برای صلح و ثبات منطقه‌ای به ویژه افغانستان ایفا کند.

برخی از اعضای کابینه دولت پاکستان و حزب حاکم (جنبش عدالت) نیز در پیام‌هایی به جو بایدن تبریک گفته و بر آمادگی اسلام‌آباد برای همکاری نزدیک با دولت جدید واشنگتن تاکید کردند.

رهبران جناح مخالف پاکستان از جمله سیاستمداران حزب مسلم لیگ نواز نیز با انتقاد از رویکرد جاه‌طلبانه ترامپ، نسبت به پیروزی جو بایدن و معاونش ابراز خرسندی کردند.

"احسن اقبال" از اعضای حزب مسلم لیگ نواز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: مردم آمریکا با انتخاب بایدن اشتباه خود در انتخابات سال ۲۰۱۶ و قدرت دادن به ترامپ را جبران کردند.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز شب گذشته پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی و معاونش «کامالا هریس» تبریک گفت و برای همکاری با دولت جدید این کشور در مورد صلح افغانستان و منطقه اعلام آمادگی کرد.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهور تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.