ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: هماهنگی و همراهی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس با مدیران اجرایی زمینه را برای تحرک و توسعه استان فراهم می کند.

به گزارشروابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان شامگاه یکشنبه در نشست با مجمع نمایندگان استان افزود: همراه با مجمع نمایندگان استان بر اساس بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ ، بودجه سال جاری و اولویت‌هایی که باید در نظر گرفته می‌شد، پروژه ها و مسائل مهم استان مورد واکاوی قرار گرفته است.

وی بر پیگیری ردیف بودجه ای مستقل برای تعدادی از پروژه های عمرانی استان در بودجه سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: لازم است به بعضی از پروژه‌های اولویت‌دار که بودجه برای آن ها پیش‌بینی شده بود، باید اعتبار لازم تخصیص یابد و اختصاص اعتبار به تعدادی دیگر از پروژه ها نیاز به پیگیری های لازم توسط مدیران و نمایندگان استان در سال آینده دارد.

استاندار مازندران اظهار کرد: هماهنگی بیشتر نمایندگان و مدیران موجب تحرک و توسعه بیش تر استان می شود کما اینکه دستگاه های اجرایی می بایست بسته های پیشنهادی توسعه استان را به مجمع نمایندگان ارائه دهند چرا که ضریب بودجه براساس شاخص های مدیریتی استان تعیین می گردد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: مدیریت سیلاب یکی از موضوعات درحال پیگیری است و در تلاشیم تا با کمک دولت و نمایندگان مجلس، به عنوان استانی که سیلاب‌های متعدد در آن رخ می‌دهد، ردیف مستقل برای آن دریافت کنیم،

حسین زادگان ادامه داد: سهم بری عادلانه استان از بودجه سال ۱۴۰۰ با توجه به ظرفیت های مازندران انتظار ما از دولت و مجلس است. خوشبختانه اعتبارات خوبی در سالهای گذشته برای استانهای شمالی بخصوص مازندران در حوزه پسماند اختصاص داده شد که امسال هم به دنبال تثبیت و ارتقا این مهم هستیم.

وی گفت: توسعه راهسازی مازندران به عنوان حلقه اتصال چند استان نیاز به بودجه ملی دارد و همچنین بهره برداری هرچه سریع تر از پروژه‌ هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و پر اهمیت در فرآیند توسعه استان می توانند اثربخش باشند.

احمد حسین زادگان عمل دولت به وعده های خود در مازندران را ناشی از نگاه مثبت دولت به این استان دانست و یادآور شد: در سفر اخیر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و ریسس سازمان برنامه و بودجه به مازندران از ۷۶۰ میلیارد تومانی که برای اتمام پروژه‌های عمرانی استان تعیین شد، تقریبا ۵۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص و به حساب استان واریز شد.

وی اظهار داشت: در بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی به خصوص در شهرای غربی استان به دنبال دریافت اعتبار از محل ماده ۲۳ برای کنارگذر هچیرود به نشتارود و ادامه آن تا رامسر هستیم. همچنین محور ساری-کیاسر- دامغان که پروژه مشترک بین چند استان است باید به عنوان اولویت نگاه شود .

استاندار مازندران گفت: سدهای سجادرود و زارم ‌رود در ساری و بابل و سوادکوه، پروژه آب بند و پتروشیمی منطقه آزاد که تاکید شورای نگهبان بود از مطالبات اصلی مردم مازندران است که در دولت به صورت جدیدر حال پیگیری است . 

در نشست مقام عالی دولت در استان و نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی؛ آخرین وضعیت طرح های مهم عمرانی و اقتصادی و نحوه تامین منابع مالی آن ها بویژه بحث در خصوص افزایش سهم بری استان از بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ برای شتاب بخشی به توسعه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ‎