به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، عزیزالله حبیبی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی که به صورت مجازی در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار داشت: امروزه بحث آموزش به ویژه در سطح دانشگاهها هم از نظر فراگیرندگان و هم از لحاظ شیوههای ارائه بسیار متنوع شده و در بحث محتوا جنبههای متنوع و کاربردی زیادی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: با چنین گسترهای لازم است به بحث کیفیت آموزش توجه جدیتری داشته باشیم، چون دانشجویان در مقاطعی نیاز دارند که کیفیت اطلاعاتشان افزایش یابد لذا در این شرایط صحه گذاشتن بر آموزش اهمیت زیادی خواهد یافت و در اینجاست که اهمیت برگزاری کنفرانس برهمگان روشن میشود.
رییس چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنفرانس ارزیابی و اعتبارستجی نوع آموزشی است که در سطح دانشگاهها رخ میدهد. در سیزدهمین دوره این رویداد در شیراز طی پیشنهادی میزبانی دوره چهاردهم به دانشگاه خوارزمی سپرده شد و دانشکده مدیریت کارهای مربوط به برگزاری چهاردهمین دوره را آغاز کرد.
وی افزود: در آن زمان هنوز ویروس کرونا به کشور وارد نشده بود و هدفگذاری برگزاری رویداد برای یک سیستم حضوری با محوریت آموزشهای حضوری بود، اما به تدریج با شیوع کرونا اهمیت برگزاری کنفرانس خود را نشان داد، چون توان سیستم آموزشی ما بسیار بیشتر و طبیعتا کرونا موضوعات متعددی را با خود به همراه آورده است.
حبیبی با بیان اینکه در شرایط کرونایی مجبور به برگزاری این رویداد به صورت مجازی شدند، اظهار داشت: در این برنامه میزبان اساتید برجسته و فرهیختهای هستیم که تجربیات خود را با ما و تمامی شرکتکنندگان به اشتراک میگذارند. امیدواریم این کنفرانس بتواند به اهداف خود دست یابد ضمن اینکه آموزشهای مجازی هم به موضوعات جدید مورد بررسی در این کنفرانس اضافه شده است.
برگزاری کنفرانسی برای توجه بیشتر به کیفیت آموزش و پژوهش
در ادامه این برنامه حمیدرضا آراسته دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی عنوان کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس توجه بیشتر به کیفیت آموزش و پژوهش است که بتوانیم با کاربردی کردن علم با کیفیت در سطح جامعه، دستاوردهای خوبی را برای توسعه کشور داشته باشیم.
آراسته افزود: در چهاردهمین دوره این کنفرانس بر موضوع کیفیت آموزش عالی و اشتغال دانشآموختگان تمرکز داریم.
دبیر علمی کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی با بیان اینکه دراین دوره ۴ مهمان خارجی از کشورهای کانادا، چین، فرانسه و آلمان حضور دارند که از برگزیدگان علمی جهان با سابقه درخشان در این حوزه هستند، عنوان کرد: برای چهاردهمین دوره ۵۶ مقاله دریافت شد که پس از بررسی آنها، ۲۶ مقاله برای ارائه در کنفراس و چاپ در مجموعه مقالات انتخاب شدند.
وی با اشاره به تعداد شرکتکنندگان در این رویداد گفت: ۳۰۰ نفر برای شرکت در این همایش ثبتنام کردند که اکثرا دانشجویان دکتری، اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاهی هستند. این رویداد همزمان با روز کیفیت، ۲۰ و ۲۱ آبان ماه جاری برگزارخواهد شد.
آراسته محورهای برگزاری چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظامهای دانشگاهی را رویکردهای ارزیابی کیفیت برای سنجش اشتغال و کارآفرینی؛ نقش بازارکار و ذینفعان در ارتقای کیفیت دانشگاه؛ کیفیت گروههای آموزشی و مهارتهای اشتغالپذیری دانشجویان؛ اشتغالپذیری دانشآموختگان و شاخصهای آن؛ بازارکار دانشآموختگان در ایران؛ روشهای ردیابی وضعیت اشتغال دانشآموختگان؛ روشهای ارتباط دانشگاهها با کارفرمایان؛ چگونگی توسعه مهارتهای حرفهای و فردی در میان دانشجویان؛ مسئولیتپذیری و پاسخگویی دانشگاهها در برابر اشتغال دانشآموختگان و ... نام برد.