تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹

مشهد- ایرنا- پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف در گناباد و دستگیری عاملان قطع ۲۰۰ درخت تاغ در ششتمد از جمله عناوین اخبار کوتاه روز یکشنبه استان خراسان رضوی است.

گناباد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۱۴ واحد صنفی متخلف در این شهرستان طی سه روز گذشته مهر و موم شدند.

دکتر جواد صادقی نسب عصر یکشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای صنفی در بازدیدهای مشترک بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اداره اماکن نیروی انتظامی، نمایندگان دادستان، فرمانداری، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت از روند اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی برخی صنوف در شهرستان، مهر و موم شدند.

وی ادامه داد: این واحدهای صنفی با وجود اطلاع رسانی قبلی مبنی بر فعالیت نداشتن در اجرای محدودیتهای کرونایی باز هم به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

سبزوار- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت این نهاد، سه متخلف که اقدام به قطع ۲۰۰ درخت تاغ در تاغزارهای شهرستان ششتمد کرده بودند دستگیر شدند.

عباسعلی کیانی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر مشاهده افراد مشکوک در منطقه تاغزار روستاهای یحیی آباد و کریم آباد شهرستان ششتمد، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی آنها را شناسایی و بازداشت کردند.
وی ادامه داد: این متخلفان اقدام به قطع ۲۰۰ اصله تاغ کرده بودند که پس از دستگیری به مرجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: قاچاق چوب تاغ تهدید اصلی تاغزارهای سبزوار است که سودجویان با هدف تهیه زغال نسبت به قطع آنها اقدام می کنند.
۵۰ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی سبزوار تاغزار است که در تثبیت شنهای روان و کاهش ریزگردها نقش موثر دارد اما به سبب کمبود نیروی حفاظتی در منطقه، تاغزارها در معرض تهدید سودجویان قرار دارد.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.