بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با صدور پیامی از آنچه که همراهی مردم، اصناف و بازاریان استان با اجرای طرح تعطیلی گروه‌های ۲، سه و چهار شغلی و محدودیت‌های کرونایی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر سیداحمد هاشمی در پیام خود که امروز روی پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه قرار گرفت، آورده است: همزمان با آغاز طرح ممنوعیت یک‌ماهه فعالیت مشاغل غیرضروری در سراسر کشور، همدلی و همراهی مردم، اصناف و بازاریان فهیم خراسان شمالی برگ زرین دیگری از همبستگی و مشارکت اجتماعی را در باب الرضا(ع)، گنجینه فرهنگ ها در تاریخ این سرزمین رقم زد.
وی افزوده است: بی تردید آثار شوم و زیانبار شیوع ویروس منحوس کرونا در این سرزمین برکسی پوشیده نیست. مهمان ناخوانده ای که تاکنون با گرفتن جان هزاران نفر از عزیزانمان، هزاران هزار نفر دیگر را داغدار و مصیبت زده کسانی کرده که دیگر نمی توانند جای خالی عزیزانشان را پر کنند. بیماری که تاکنون نه واکسنی برای پیشگیری و نه دارویی قطعی برای درمان دارد.
دکتر هاشمی در این پیام آورده است: تنها راه مقابله با این بیماری همدلی است و رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی که تاکنون از سوی سازمان های معتبر بهداشتی و درمانی ملی و بین المللی صادر شده است و در آغاز طرح ممنوعیت یک‌ماهه فعالیت مشاغل غیرضروری در استان، همراهی همه آحاد مردم در بخش های مختلف اعم از اصناف، بازاریان، نیروهای نظامی و انتظامی، فرمانداری ها، مدافعان سلامت در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی و ستادی و سایر دستگاه های اداری و اجرایی ستودنی، ارزشمند و قابل تقدیر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزوده است: با توجه به اینکه میزان ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در روزهای اخیر افزایش داشته است فراموش نکنیم که برای غلبه بر این ویروس، مسیری سخت و راهی طولانی را در پیش داریم، که عبور سلامت از این مسیر نیازمند همراهی و همکاری تمامی افراد جامعه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی صادر شده است.

خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونایی شده است.

در چند روز اخیر افزایش شمار بستری شدگان و فوتی های کرونا در این استان، نگرانی مسوولان درمانی این استان را مضاعف کرده به گونه ای که رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در هفته جاری با هشدار به مردم گفته بود که اگر شرایط با همین روند پیش برود در آینده ای نزدیک شمار جانباختگان کووید ۱۹ در این استان از روزانه ۲۰ نفر تجاوز خواهد کرد.