سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت و برنامهریزی استان مرکزی افزود: این استان تاکنون در مسیر دولت الکترونیک گامهای بلندی برداشته اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد که باید تا پایان سال جاری رفع شود و مشارکت شهروندان نیز در این خصوص افزایش یابد.
وی ادامه داد: بیماری کرونا هرچند خسارتهای زیادی در پی داشت اماتوجه به توسعه دولت الکترونیک در بخشهای مختلف را پررنگ کرد که این مهم باید در شرایط پساکرونا نیز ادامه یابد.
آقازاده اظهار داشت: خدمات الکترونیکی نقش موثری در صرفهجویی زمان، مکان و منابع دارد و باید از این ظرفیت نهایت بهره در بخشهای مختلف برده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان مرکزی در شاخص ارزیابی دستگاههای اجرایی سال ۹۸، وضعیت بهتری نسبت به سال ۹۷ داشته و نقاط قوت آن بیشتر از ضعفها بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان مرکزی نیز گفت: اجرایی شدن بخشنامه احراز هویت الکترونیکی از شهریورماه امسال به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شده است.
«رقیه یادگاری» با بیان اینکه مقرر شده یک ماه پس از ابلاغ این بخشنامه هر دستگاه اجرایی تفاهم نامهای با ثبت احوال منعقد کند، افزود: احراز هویت الکترونیکی به دنبال یک روش مناسب و مطمئن برای اصالت سنجی برخط و حذف کپی از دست مردم است.
وی ادامه داد: در این راستا از ۸۲ دستگاه اجرایی این استان استعلام صورت گرفته که تنها ۴۷ دستگاه احراز هویت الکترونیکی را به شکل سامانه سیتاد، تفاهمنامه ملی و سایر روشها داشتند و ۳۵ دستگاه هنوز پاسخی ارایه ندادهاند.
یادگاری اظهار داشت: سطح بندی دستگاههای اجرایی استان مرکزی در ارزیابی عملکرد سال ۹۸ از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده که نتایج آن به زودی به دستگاهها اعلام میشود.
وی گفت: در راستای این سطحبندی، ۶ دستگاه اجرایی استان مرکزی موفق به کسب عنوان خوب و بقیه در حد متوسط اعلام شدهاند.
استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.