خمین - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: زادگاه امام راحل رتبه نخست قبولی آزمون سراسری امسال در استان مرکزی را کسب کرده و ۱۱۵ دانش‌آموز پایه دوزادهم این شهرستان به دانشگاه‌های دولتی راه یافتند.

« عبدارضا پیرحسین‌لو» روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: از این شمار قبول شدگان در آزمون سراسری امسال ۱۵ نفر در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی  و ۲۸ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و  بقیه پذیرفته شدگان در رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی هستند.
وی بیان کرد: یکهزار و ۷۲ دانش آموز پایه دوازدهم تحصیلی در خمین امسال در آزمون سراسری شرکت کردند و ۷۰ نفر از پذیرفته شدگان در مراکز دانشگاهی دولتی دختر  و ۸۱ نفر پسر هستند.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: ۸۷ نفر از دانش آموزان و هنرجویان مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دانشکده های آموزش عالی فنی و حرفه ای پذیرفته شدند که از این شمار ۳۵ نفر دختر و  ۴۲نفر پسر هستند.
پیرحسین‌لو اضافه کرد: ۳۰ درصد از دانش آموزان پایه دوازدهم خمین در دانشگاه‌های دولتی پر متقاضی پذیرفته شدند و براساس برنامه‌ریزی های انجام شده پیش بینی می‌شود درآزمون سراسری سال آینده این شهرستان رتبه‌ای برتر را حایز شود.
وی  با اشاره به رشد سه درصدی  قبولی دانش آموزان این خمین در امتحانات نهایی افزود: ۸۷ و نیم درصد از دانش آموزان این شهرستان پارسال در امتحانات نهایی پذیرفته شدند.
مدیر آموزش و پرورش خمین یادآور شد: این افزایش قبولی‌ها در امتحانات نهایی در شرایط آموزش غیر حضوری و مشکلات دانش آموزان در دسترسی به فضای مجازی به دست آمده است.
فرماندار خمین نیز در این نشست با تقدیر از تلاش و برنامه‌های آموزش و پرورش این شهرستان برای افزایش شمار پذیرفته‌شدگان در آزمون سراسری گفت: این آزمون نتیجه ۱۲ سال تحصیل دانش آموزان است.
« احمد طهرانی » اضافه کرد: نبود برنامه مستمر، هدفمند و دراز مدت برای حمایت و هدایت دانش‌آموزان در آزمون سراسری مهمترین ضعف نهاد آموزشی در خمین است.
رئیس شورای آموزش و پرورش خمین با بیان اینکه دانش آموزان این شهرستان دارای توانمندی علمی بالایی هستند، افزود: کمیته کارشناسی به منظور بررسی و شناسایی عوامل عدم موفقیت دانش اموزان این شهرستان در آزمون سراسری تشکیل شود و نتایج آن مورد تحلیل قرار گیرد.
طهرانی گفت: عدم تمایل دانش آموزان و خانواده‌ها برای تحصیل در مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش یکی از دغدغه های شورای آموز و پرورش خمین در سالهای گذشته بود که اجرای طرح توازن رشته‌ای و هدایت تحصیلی، سبب افزایش هنرجویان این مراکز شده است.
فرماندار خمین تاکید کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان باید براساس اقناع، ارشاد و راهنمایی با محوریت شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان از پایه نهم مقطع متوسطه اول آغاز شود.  
۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری خمین دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی هستند.