تهران- ایرنا- رییس جمهوری در پیامی درگذشت مادر شهیدان والامقام حبیب، محمدرضا و محمدحسین کردگاری را تسلیت گفت.

به گزار ش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این پیام تسلیت گفت: درگذشت حاجیه خانم «جهان خانم حسین‌زادگان» مادر شهیدان والامقام حبیب، محمدرضا و محمدحسین کردگاری از غیورمردان دوران دفاع مقدس، موجب تأثر و تألم خاطر شد. 

رییس جمهوری افزود: این مادر فداکار و صبور، در پرتو عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع)، گوهر وجود خود را وقف پرورش فرزندان انقلابی و دلیر کرد که ضامن سربلندی و عزت نظام اسلامی شدند. نامشان را در دفتر زرین فرهنگ و ایثار برای همیشه ماندگار کردند.

روحانی تصریح کرد: این‌جانب مصیبت وارده را به مردم شریف استان فارس و به ویژه خانواده محترم آن مرحومه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منّان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

به گزارش ایرنا،‌مرحومه «جهان خانم حسین زاده‌گان» مادر شهیدان «حبیب، محمدرضا و محمدحسین کردگاری» از شهدای شهرستان نی ریز در دوران دفاع مقدس در سن ۸۶ سالگی به علت کهولت سن و بیماری قلبی به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر این مرحومه امروز دوشنبه ۱۹ آبان از کوی شاهد به سمت دارالرحمه شهرستان نی ریز تشییع و به خاک سپرده ‌شد.

شهید محمدرضا کردگاری ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در منطقه فکه به شهادت رسید و شهیدان حبیب و محمدحسین کردگاری به ترتیب ۲۷ بهمن و ۵ اسفند سال ۱۳۶۴ در منطقه فاو به فیض شهادت نائل شدند.

سردار شهید علیرضا اکرامپور، داماد این خانواده نیز ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه فاو به کاروان شهیدان پیوست.