آستارا - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از آغاز توزیع ۱۹ تن روغن خوراکی مایع برای کنترل قیمت و تنظیم بازار آن خبر داد و گفت: کمبود مقطعی این کالا با تداوم توزیع مناسب به زودی رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن آهنی روز دوشنبه در بازدید از توزیع و عرضه روغن در بازار آستارا گفت: امروز چهار تن روغن در هشت فروشگاه و هایپرمارکت توزیع شد و ۱۵ تن در مرحله بعدی توزیع خواهد شد و هر بطری روغن یک و نیم لیتری ۱۴۶ هزار ریال فروخته می شود.

وی بیان کرد: امروز با حضور بازرسان تعزیرات حکومتی،صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف از ۱۰ واحد صنفی و هشت انبار خوار و بار بازدید و ۲ پرونده تخلف گرانفروشی و یک پرونده تخلف فروش کالای تاریخ مصرف گذشته به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: از همه ظرفیت ها جهت تامین ارزاق عمومی استفاده می کنیم و با کنترل بازار، همراهی مردم و پرهیز از هیجان کاذب در بازار آرامش و امنیت روانی جامعه را شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: امسال ۱۰ هزار و ۷۱۲ بار از واحدهای صنفی، بازرسی و برای ۲۸۱ واحد صنفی، پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۶۱۹ هزار و ۴۶۰ ریال تشکیل شده است و مردم گرانفروشی، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور و کم فروشی را با تلفن ۱۲۴ گزارش کنند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.