سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: هشت هزار میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ به ۵۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، علی تشنه دل روز سه شنبه در دویست و پنجاه و هفتمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۹ و بند الف تبصره ۱۸ ( برنامه تولید و اشتغال ) به ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است که در یک ماه گذشته از نظر تعداد طرح ۴۴ درصد و از نظر مبلغ ۱۷۲ درصد افزایش داشت.

وی افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی ، ۲۱۵ واحد به ارزش حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید ۹۹ و ۲۸۵ واحد به ارزش چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال بود.

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹ که از شهریور سال جاری آغاز شد، ۳۶۷ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این تعداد ، ۱۵۲ پرونده جهت عقد قرارداد در بانکهای عامل در دست بررسی می باشد.

تشنه دل ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان سمنان تاکنون یکهزار و ۱۵۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ۲ هزار و ۴۸۵ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که از این تعداد ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و بقیه در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به ۸۶ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات زیربنایی ، تامین اجتماعی و مالیات چهار واحد تولیدی استان بررسی شد.

استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.