به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، هجدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها، به مرحله دوم رفت. پدرام پاکآئین با ۱۰۳۰ رای، مهدی رحمانیان با ۳۰۸ رای و بیژن مقدم با ۲۲۵، پیشتاز این انتخابات بودند که هیچکدام به اکثریت دست نیافتند.
سید علاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات. با اعلام اینکه هجدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز ۲۰ آبان ۹۹ به پایان رسید، گفت: با مشارکت ۲۲۶۱ نفر از مدیران مسئول واجد شرایط، نصاب مشارکت بالای ۵۰ درصدی در برگزاری انتخابات در مرحله نخست بهدست آمد.
وی افزود: با توجه به صراحت آیین نامه اجرایی انتخابات، منتخب مدیران مسئول نیز بایستی اکثریت مطلق آرا را کسب کند که این نصاب، با اندکی فاصله به دست نیامد.
ظهوریان افزود: بر همین اساس و مطابق تبصره یک ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، انتخابات دو هفته بعد در روز ۳شنبه، ۴ آذرماه برگزار می شود.
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات ضمن تقدیر از خبرنگاران و مدیران رسانهها برای حضور مناسب در انتخابات، از نمایندگان قوه قضائیه، پلیس فتا و مرکز ماهر وزارت ارتباطات که در طول برگزاری انتخابات، حضور فعال و موثری داشتند، قدردانی کرد.
هجدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، ۲۰ آبانماه ۹۹ از ساعت ۱۰ صبح آغاز و با تایید کمیته ناظر بر انتخابات، پس از تمدید نیم ساعته، در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به پایان رسید.
دور دوم این انتخابات ۴ آذرماه با حضور تمام نامزدهای تایید صلاحیتشده و تمام واجدین شرایط شرکت در انتخابات برگزار میشود.
هجدهمین انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات
به گزارش ایرنا، انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات، هر دو سال یکبار به منظور انتخاب نماینده مدیران مسئول رسانه های کشور در هیات نظارت بر مطبوعات انجام می شود.
هجدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات از ساعت ۱۰ تا ۱۶ روز سه شنبه ۲۰ آبانماه و نوبت بعدی آن پس از دو هفته در روز سه شنبه مورخ ۴ آذرماه ۱۳۹۹ در همان بازه زمانی برگزار خواهد شد.
تعداد چهار هزار و ۴۴ نفر از مدیران مسئول رسانههای کشور مجاز به شرکت در هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات تشخیص داده شده اند که فهرست آنها در سامانه جامع رسانه های کشور منتشر شده است.
الکترونیکی شدن این دوره از برگزاری انتخابات باعث شده که جنبه مشارکت به بالاترین حد خود برسد و حضور حداکثری مدیران مسئول در این دوره از انتخابات رخ داده است.
اطلاع رسانی جامع، پخش تیزرهای تبلیغاتی نامزدها، ایجاد صفحات اختصاصی انتخابات و پخش از طریق وب را از دیگر ویژگیهای این دوره انتخابات شمرده می شود.