بندرعباس_ایرنا- ماکت مجازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس به عنوان بزرگترین ماکت یک سازه صنعتی در جهان رونمایی شد.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این ماکت در نمایشگری لمسی به ابعاد ۱۰۰ اینچ، بیش از ۷۰۰ هکتار از بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را شبیه سازی کرده است.
نرگس صداقت اضافه کرد: در این ماکت تمام واحدهای فرآیندی و جانمایی سازه‌های عملیاتی و اداری پالایشگاه با جزئیات کامل تصویر شده است و با پویانمایی، فرد می‌تواند از تمام قسمت‌ها به صورت مجازی بازدید کند.
وی تشریح کرد: این اقدام ضمن حفظ ایمنی بازدید کننده، امکان مشاهده تمام فرآیندها را برای وی میسر خواهد کرد و گامی اساسی در راستای بازدید ایمن، هدفمند و علمی از این پالایشگاه خواهد بود که در زمان بروز بحران نیز می‌تواند در دفع مخاطرات بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس اظهارداشت: این ماکت مجازی در بازدید دانش‌ جویان و دانش‌ آموزان و برای ارتقا اشراف آن‌ها از روند تولید در یک پالایشگاه موثر خواهد بود و می‌تواند خودباوری را در نسل جوان تقویت کند.
صداقت، در پایان این ماکت را بزرگ‌ترین ماکت مجازی از یک سازه صنعتی در جهان خواند و افزود: تمام تلاش در راستای شبیه‌سازی دقیق این پالایشگاه صورت گرفته و از این پس بازدیدها از ابرپالایشگاه استراتژیک ستاره خلیج فارس با ضریب اطمینان بیشتری صورت خواهد گرفت.