اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت (سامد)، تجلی وظیفه‌شناسی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در شنیدن و حل مشکلات مردم است.

«بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در حاشیه حضور در مرکز سامد در گفت و گو با ایرنا افزود: برقراری ارتباط دوسویه بین دولتمردان و مردم، جزئی از حقوق متقابل بین آن‌هاست و دولت تدبیر و امید با دایر کردن سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت «سامد» در این راستا به صورت جدی گام برداشته است.

وی ادامه داد: سامانه سامد به مجرای ارتباط مردم با دولت در استان مرکزی تبدیل شده و برقراری ارتباط تلفنی اقشار مختلف مردم با مسوولان استانی، نشان‌دهنده دغدغه تیم مدیریتی برای گره‌گشایی از مشکلات شهروندان این خطه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: درخواست و شکایت شهروندان به محض تماس آن‌ها در فضای سایبر ثبت و همان روز به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارجاع می‌شود و دستگاه مربوطه موظف است پس از ۱۰ روز پاسخ لازم را برای متقاضی در سامانه ثبت کند.

اکرمی بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که باید به هر تماسی که با سامانه ۱۱۱ برقرار و در نهایت منجر به ارتباط متقاضیان در استان مرکزی می‌شود، پرداخته و پاسخ متناسب از دستگاه مربوطه مطالبه شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تماس‌های امروز شهروندان با سامد در خصوص دورکاری کارکنان دولت به دلیل شیوع کرونا بود، عنوان کرد: این طرح به دلیل اینکه کارمندان از دورکاری برای مسافرت استفاده می‌کردند از هفته گذشته لغو شد، اما در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان در هفته آینده مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی پیگیری مسکن ملی، پرداخت تسهیلات، راه‌اندازی خانه هنرمندان و پیگیری‌های مسائل مدیریتی برخی نهادهای اجرایی و مدیریت شهری را از یگر موضوعاتی عنوان کرد که شهروندان در تماس با سامانه سامد مطرح کرده بودند.  

یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی ۱۱۱ است که مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده‌ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقاء کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره‌گیری از سیستم سامد و افزایش ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.