حجتالاسلام امیرقلی جعفری روز پنجشنبه در نشست بررسی طرحهای راه و شهرسازی شهرستان بروجن تاکید کرد: توسعه راههای ارتباطی و جادههای این شهرستان در ارتقای ترانزیت بار و مسافر کشور تاثیرگذار و نقشآفرین است.
وی افزود: بروجن بهعنوان کریدور شمال به جنوب و بهترین مسیر اتصال جادهای استانهای فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب غرب و جنوبی کشور بهشمار میرود.
جعفری تصریح کرد: طرحهای عمرانی شهرستان بروجن مانند جادههای نقنه به همگین، بروجن به لردگان، بروجن به شهرکرد، پل روگذر و مسیر دسترسی به بیمارستان جدید بروجن و بقیه مبادی اصلی این شهرستان ،در شرایط نامساعد اقتصادی دولت با سرعت قابلتوجهی در حال اجراست، که قابل قدردانی است.
وی یادآور شد: اما تکمیل و بهرهبرداری ۳.۵ کیلومتر باقیمانده جاده چهار خطه شهرکرد به بروجن از مهمترین دغدغهها و خواستههای مردم و مسوولان این شهرستان در حوزه راه و شهرسازی بهشمار میرود.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روند ادامه اجرای طرحهای عمرانی و زیرساختی در این شهرستان نباید با وقفه مواجه شود و در صورت بروز مشکلات احتمالی، پیگیریهای لازم تا زمان رفع آن از سوی مسوولان مرتبط انجام خواهد شد.
وی با اشاره به جمعیت قابلتوجه ساکن در مسکنهای مهر شهرک الهیه بروجن گفت: جوانان این شهرک با هزینه شخصی خود یک حسینیه احداث کردهاند و تقاضا میشود ادارهکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری کمکهایی را برای تکمیل آن در نظر بگیرد.
جعفری تاکید کرد: در طرح اقدام مسکن ملی یک قطعه زمین برای رانندگان شهرستان بروجن در نظر گرفته و قطعهبندی شده است.
وی افزود: در این راستا ادارهکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مراحل قانونی برای ساخت ۱۵ واحد را از طریق کمیسیون ماده۵ استان پیگیری کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در جاده نقنه شهرستان بروجن به همگین شهرستان دهاقان استان اصفهان برای روکش آسفالت بهطول ۴.۲ کیلومتر در ۲ لایه در مجموع ۸.۴ کیلومتر، حداقل به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که هنوز تامین اعتبار نشده است.
عزیزالله روشن تصریح کرد: برای روکش آسفالت جاده فرادنبه به بروجن بهطول ۵.۳ کیلومتر ۱۷ هزار تن آسفالت، ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
وی با اشاره به پایان ساخت پل زیرگذر روستای لهدراز در شهرستان بروجن یادآور شد: جاده دسترسی به این روستا ایمنی ندارد و نیاز به احداث رمپ ورودی و خروجی دارد که باید هر چه سریعتر ساخته شود.
روشن اظهار داشت: افزایش نصب علائم راهنمایی، رانندگی و ایمنی جادهای در بخشهایی از جاده بروجن به لردگان با هدف کاهش اصادفات ضروری است.
وی با اشاره به نصب یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر گاردریل در جادههای چهارمحال و بختیاری گفت: از این میزان قسمتی برای جاده فرادنبه به بروجن و حاشیه تالاب بینالمللی چغاخور گاردریل نصب شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای روکش آسفالت جاده سفیددشت به بروجن به لردگان ۱۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که فراخوان پیمانکار آن تا دو هفته دیگر انجام میشود.
وی افزود: همچنین اعتبار مورد نیاز برای روکش آسفالت جاده سفیددشت به روستای دهنو بهطول ۱۱ کیلومتر برآورد و مراحل برگزاری فراخوان پیمانکار بهزودی انجام خواهد شد.
روشن تصریح کرد: عملیات اجرایی ساختمان پلیسراه بروجن به لردگان در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع و زیربنای ۶۰۰ متر مربع با افزونبر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در اواخر مهرماه امسال آغاز شده است و تا نیمه نخست سال آینده بهرهبرداری میشود.
روشن یادآور شد: همچنین برای احداث راهدارخانه در گردنه گوشنگلی مجوزهای لازم گرفته شده است و آگهی فراخوان پیمانکار آن بهزودی اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست روند عملیات اجرایی مهمترین طرحهای راه و شهرسازی شهرستان بروجن مانند باند دوم جاده بلداجی به سهراهی گندمان، ساخت جاده چارطاق شهرستان کیار به وستگان، باند دوم نقنه به همگین، اصلاح سهراهیها و تقاطعهای جاده بروجن به لردگان، تکمیل و بهرهبرداری ۳.۵ کیلومتر باقیمانده جاده چهار خطه شهرکرد به بروجن، اصلاح ورودی و خروجی شهرهای سفیددشت و فرادنبه و اتصال آن به جاده شهرکرد به بروجن، توسعه جاده چهار خطه بلداجی به گلوگرد و همچنین ساخت کمربندی شمالی بروجن مورد بررسی قرار گرفت.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.