شهردار مشهد روز پنجشنبه در مراسم آغاز اجرای این طرح اظهار کرد: کلانشهر مشهد نیازمند تسهیل در حمل و نقل است.
محمدرضا کلایی افزود: طرحهای تقاطع غیرهمسطح یا پیادهروسازی و مسیر دوچرخه برپایه طرح جامع مشهد انجام میشود و به این طرح متعهد هستیم.
وی گفت: طرح برقیسازی حمل ونقل عمومی نیز کار کمی نیست که در همین دوره به پشتوانه لطف خدا و امام رضا(ع) این مهم را آغاز میکنیم.
شهردار مشهد تاکید کرد: اگر نیت خود را خالص کنیم هیچ مانع انسانی و غیرانسانی نمیتواند مقابل کار قرار بگیرد.
رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: اقدامات عمرانی انجام شده طی دو سال اخیر بر پایه مطالعه و طبق برنامهریزی بوده است.
سید مسعود ریاضی افزود: این پروژهها با محیط زیست و طرحهای دوچرخه سواری و پیاده محوری هماهنگ است و در دو سال اخیر به اندازه هفت سال قبل از آن در مشهد پل و تقاطع غیرهمسطح ساخته شده است.
وی با تاکید بر ورود فناوری های نوین به عرصه ساخت و ساز شهری اظهار کرد: فناوری به کار گرفته شده در میدان نمایشگاه تا به حال در این شهر سابقه نداشته است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در فرصت باقی مانده از این دوره شورا و مدیریت شهری، نهضت پیادهروسازی خواهیم داشت، مسیرهای دوچرخه نیز در حال گسترش بوده و شور و نشاط ایجاد کرده است.
ریاضی ادامه داد: طرح برقی سازی حمل و نقل عمومی نیز در همین زمینه تصویب شده است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح خلیجفارس با توجه به حجم بالای ترافیک در محدوده مجیدیه و بزرگراه آیتالله هاشمی رفسنجانی در دستور کار قرار گرفت.
خلیلالله کاظمی افزود: این پروژه در دو مرحله طراحی شده است که در مرحله اول زیرگذر به همراه میدان و در مرحله دوم نیز پل روگذر اجرا میشود.
وی ادامه داد:طول زیرگذر حدود ۶۵۰ متر و عرض زیرگذر حدود ۳۰ متر شامل دو سواره رو به عرض ۱۱.۵ متر و آیلند میانی است.
معاون شهردار مشهد گفت: در طرفین میدان همسطح در روی زیرگذر بزرگراه نیز دو پل به عرض حدود ۳۰ متر شامل میدان و دوربرگردان ها تعریف شده است.
کاظمی افزود: زیرگذر و همسطح این پروژه طی۱۰ ماه و با هزینهای حدود ۵۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
تقاطع غیر همسطح خلیج فارس در منطقه ۱۲ شهر مشهد و در محدوده مجیدیه و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ساخته میشود.