همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۳۲۰ واحد خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند.

لیدا رفعتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها شامل ۹۲ کارگاه و صنایع کوچک، ۹۰ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۶۰ نانوایی، ۱۹ رستوران، ۱۳ مطب، ۹ فروشگاه زنجیره ای، هشت آرامستان، داروخانه، ادارات و سازمان‌ها، بانک، مرکز شماره گذاری و معاینه فنی، مهد کودک، دفاتر پیشخوان، پایانه مسافربری و جایگاه سوخت است.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۹ واحد متخلف به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی در یک هفته گذشته پلمب شدند که شامل ۱۵ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۶ نانوایی، سه رستوران، داروخانه، جایگاه سوخت و مطب است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۲۱۶ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

 افزود: سه هزار و ۷۹۰ واحد معادل ۹۰ درصد بهداشت فردی را رعایت کردند همچنین در سه هزار و ۵۸۶ واحد معادل ۸۵ درصد خدمت دهندگان از ماسک استفاده کرده بودند.

رفعتی گفت: همچنین در سه هزار و ۲۰۳ واحد بازرسی شده معادل ۷۶ درصد خدمت گیرندگان و مراجعه کنندگان به واحدهای تولیدی از ماسک استفاده کرده بودند و در مجموع ۷۷ درصد به پروتکل فاصله گذاری فیزیکی توجه داشتند.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار جانباختگان کرونا در کشور به ۴۰ هزار و ۱۲۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.