مشهد-ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در دومین شب از اجرای اجباری مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت فعالیت مشاغل غیرضروری از ساعت ۱۸ به بعد، ۱۱ واحد صنفی متخلف مهر و موم شدند.

امیر دلداری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شب نخست اجرای این مصوبه، برخورد با صنوف متخلف در حد تذکر و اخطار کتبی بود اما در شب گذشته واحدهای صنفی متخلف بدون اغماض پلمب شدند.

وی اظهار کرد: ۱۰ گروه گشت مشترک بازرسی متشکل از نمایندگان اداره نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف، مرکز بهداشت و سازمان صنعت معدن و تجارت نظارت بر بازار را برعهده گرفته و شب گذشته سه هزار و ۳۰۰ واحد صنفی را بازرسی کرده اند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در نتیجه بازرسی گشتهای مشترک در بازار مشهد علاوه بر پلمب ۱۱ واحد صنفی، ۱۰۶ برگه اخطار کتبی نیز به صنوف متخلف داده و ۳۱ فرم گزارش تخلف تنظیم شد که در صورت تکرار تخلف، مشمول جریمه نقدی و پلمب می‌شوند.

دلداری اضافه کرد: پاساژها و مجتمع‌های تجاری نیز مشمول مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا هستند و از ساعت ۱۸ به بعد باید همه پاساژها و مجتمع‌های تجاری در مشهد تعطیل باشند.

به گزارش ایرنا، مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت فعالیت مشاغل غیرضروری از ساعت ۱۸ به بعد، شامل مشاغل گروه ۲ میشود اما ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ طبق مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا تا ۲۴ آبان ماه است و در صورتی که این ممنوعیت بعد از این تاریخ برای آنها تمدید شود همچنان منع فعالیت خواهند داشت و در صورت تمدید نشدن، فعالیت آنها نیز تا ساعت ۱۸ محدود خواهد شد.

 مشاغل گروه ۲ بخش صنفی مشمول مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا شامل پاساژها، مراکز خرید و فروش مواد غیرغذایی، قنادی و خشکباریها، آبمیوه فروشیها، مراکز طبخ غذا، آرایشگاه‌های مردانه و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، مشاوران املاک، بازار فروش خودرو، فروشندگان فرش و موکت، اسباب بازی فروشی‌ها، عرضه کنندگان لوازم خانگی، خدمات چاپ و فعالیت‌های وابسته، آتلیه و عکاسی، پرده فروشی، مبلمان، کیف و کفش، لوازم التحریر و خرازی، کادویی، تزئینات داخلی، خیاطی و فروش پوشاک و پارچه است.

مشاغل صنفی گروه ۳ هم شامل آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه، قهوه خانه، چایخانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده .

۹۶ اتحادیه و بیش از ۱۰۵ هزار واحد صنفی در مشهد فعال است.

بر طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۵۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۱۲۱ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.