به گزارش ایرنا، مهدی حیدری روز پنجشنبه در سومین نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان دماوند که با حضور اعضای شورا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر بلوار آیت الله خامنه ای در محدوده محور تهران – فیروزکوه، اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده در قالب تهاتر و یا تامین بودجه، اقدام عملیاتی در این خصوص انجام شود.
این مسئول با بیان اینکه تصمیمگیریهای کوتاهمدت میتواند در این راستا موجب کاهش مشکلات شود، خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع تصادفات در ورودی شهر دماوند، انتظار ما بر ورود متخصصان امر بوده و در صورت بیتوجهی از سوی مدیران، مدیریت عالی شهرستان میتواند علیه مدیر مربوطه اعلام جرم نماید.
فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: در این راستا پلیس راه باید نظرات کارشناسی خود را اعلام کرده و در کنار عملیات راهداری، اقداماتی به عنوان تسکیندهنده کوتاهمدت در این خصوص صورت میگرفت.
حیدری با اشاره به اینکه با درنظرگیری زمان معین، اقدامات لازم در خصوص نصب علایم راهنمایی بر اساس نظریات پلیس راه صورت گیرد، گفت: سلامت و امنیت مردم، بالاترین نقطهای است که مورد اهمیت قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به تصمیم احداث میدان در ورودی شهر دماوند، بیان داشت: بحث نصب دوربین در ورودی و خروجیها و ایجاد رمپ مد نظر قرار گیرد و در محدوده میدان تا پلیسراه، از راهکارهای کارشناسی و سرعتکاه در جهت کاهش سرعت استفاده شود.
این مسئول افزود: علاوه بر این، نمادی از فرهنگ، تاریخ و تمدن شهرستان دماوند در میدان ورودی شهر ایجاد شود که ما آن را به فال نیک میگیریم.
فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: با توجه به حذف میدان شهدا و ایجاد چهاراه، استقرار پلیس راهور از ضروریات است؛ دماوند مهمترین شهرستان در شرق استان تهران است و در روزهای پایانی هفته از لحاظ تامین نیروی انسانی باید نگاه ویژهای به آن صورت گیرد.
حیدری حضور پررنگ پلیس در جادههای بین شهری را حایز اهمیت دانست و بیان داشت: استقرار نیروهای پلیس در نقاط حادثهخیز میتواند تا ۶۰ درصد از حوادث را کاهش دهد که اکنون از کمرنگ بودن نیروها در جادهها گلهمندیم؛ با توجه به تصادفات مکرر در جابان و سربندان، باید به دنبال راهکار بوده و تعیین نقاط حادثهخیز و ایجاد سرعتگیر مورد توجه قرار گیرد.
کاهش ۴۲ درصد تلفات در تصادفات جادهای دماوند
سرهنگ محمدرضا محمودی، فرمانده پلیسراه شهرستان دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: شیب جاده در محدوده معاینه فنی شهر دماوند از سمت شرق به غرب از نقاط پر حادثهای است که بیشترین کشته را در تصادفات به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه امسال ۴۲ درصد کاهش تلفات در تصادفات را داشتهایم، برخی تلفات به صورت آنی صورت میگیرد و آنلاین اعلام میشود، در برخی تصادفات جرحی فرد مجروح بعد از یک ماه فوت میکند اما پلیس تا ۲۴ ساعت قبول میکند که فوت در صحنه تصادف اتفاق افتاده است.
فرمانده پلیسراه شهرستان دماوند افزود: سال گذشته چهار نفر در یک تصادف در این مسیر فوت کردند و امسال نیز هفت نفر تلف شدند، و در محدوده گلاهک چهار نفر و در شیب جاده محدوده دلیچاهی نیز در گذشته تصادف بسیار بود.
سرهنگ محمودی با اشاره به اینکه دوربرگردان بسیاری تصادف آفرین است، خاطرنشان کرد: مکاتبات بسیاری برای ایمن کردن آنها از جمله در دوربرگردان سیدآباد صورت گرفته است؛ محور کیلان - ساران از دیگر نقاط پرخطر است و جاده موجود جوابگوی مردم نیست.
این مسئول با اشاره به نبود زیرساخت های لازم در بخش پایش تصویری، یادآور شد: دوربینهای کنترل سرعت در سال ۹۰ و ۸۹ که راهاندازی شدند کمک بسیاری به پلیسراه و دیگر ادارات کردند، اما در حال حاضر تمام دوربینها خراب هستند.