همدان- ایرنا- استاندار همدان با ابراز گلایه از فرآیند طولانی و خسته کننده صدور پروانه ساختمانی و نارضایتی مردم از این موضوع به شهرداری و نظام مهندسی فرصت داد تا ظرف ۲۰روز آینده این فرآیند اصلاح و بازنگری شود.

سید سعید شاهرخی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تسهیل و روان‌سازی فرآیند صدور پروانه ساختمانی را ضروری دانست و تاکید کرد: سال گذشته مصوبه‌های در این راستا ابلاغ شد که هنوز اجرایی نشده است. 

وی به شهرداری و نظام مهندسی تا ۱۵ آذرماه امسال مهلت داد تا با تشکیل جلسه و آسیب شناسی این  موضوع موانع را برداشته و روند صدور پروانه ساختمانی را با اعمال اصلاحاتی شتاب ببخشند. 

استاندار همدان با اشاره به زمان طولانی و خسته کننده روند صدور پروانه ساختمانی و نارضایتی مردم گفت: برآیند تلاش مسئولان باید جلب رضایت و تامین آسایش مردم باشد که برخی نسبت به این وظیفه مهم بی‌توجهی می‌کنند. 

شاهرخی خاطرنشان کرد: مردم از نرخ دستمزد مهندسان نظام مهندسی استان نیز گلایه مند هستند و این مورد مهم در کمیته مربوطه با نظارت معاونت امور عمرانی استانداری باید بازنگری و قانونمند شود. 

او همچنین به رونق ساخت و ساز در استان اشاره کرد و افزود: طبق گزارش‌های واصله هشت هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی توسط انبوه سازان استان در حال ساخت است. 

استاندار همدان گفت: بخشی از سرمایه مورد نیاز این مجتمع‌ها توسط بانکها تامین شده  که در ۶ ماه نخست امسال عملکرد خوبی را از بانکهای استان مشاهده کردیم. 

شاهرخی از سیستم بانکی خواست علاوه بر بانک مسکن که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد بقیه بانکها نیز به حمایت از سازندگان مسکن ادامه بدهند.