بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شدت بارندگی در برخی شهرستان‌های استان سبب قطع برق فشار قوی شد که با تلاش نیروهای شبکه انتقال برق این مشکل اکنون برطرف شده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه بارندگی در برخی نقاط به ۱۰ میلیمتر هم رسیده است اما تاکنون هیچ گونه مشکلی در محورهای مواصلاتی و نقاط جمعیتی استان گزارش نشده است.

وی گفت: مشکل برق فشار قوی مربوط به شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و درمیان بود که اکنون مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: آماده باش نیروهای امدادی و عملیاتی تا فردا (شنبه) ادامه دارد و نیروها به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی و امدادرسانی در حوادث احتمالی هستند.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی در استان خراسان جنوبی سطح نفوذپذیری خاک کاهش یافته است و بارندگی‌ها ماهیت سیلابی و روان آب دارند که لازم است تدابیر لازم به کار گرفته شود.

میرجلیلی اظهار داشت: بارندگی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در برخی نقاط سبب جاری شدن روان آب شده اما تاکنون مشکلی به همراه نداشته است.

سامانه بارشی از عصر دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی تقویت شده و منطقه اثر شامل شهرستان‌های سربیشه، بیرجند، خوسف، درمیان، نهبندان، قاینات، زیرکوه و سرایان است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی امروز اعلام کرد: با تقویت ناپایداری‌های جوی از امروز (جمعه) تا عصر فردا در این استان وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق قابل پیش بینی است.

فعالیت این سامانه بارشی در خراسان جنوبی تا روز شنبه ۲۴ آبان ادامه دارد.

کاهش محسوس دما از امروز نیز پیش بینی شده و بنابر اعلام پلیس راه خراسان جنوبی، جاده‌های این استان لغزنده است.