شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرای فیبرنوری به منظور دسترسی آسان و پایدار به اینترنت برای ۱۵ روستای دهستان مشایخ شهرستان کیار با تعیین پیمانکار آغاز شد.

مرتضی بلالی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:در صورت همکاری به موقع شرکت اپراتور ارتباطات سیار استان در تجهیز شبکه فیرنوری مناطق مسکونی یادشده، این طرح تا پایان سال جاری بهربرداری خواهد شد.   

وی طول شبکه فیبرنوری در حال انجام در مناطق روستایی دهستان مشایخ  ناغان تا مجتمع روستایی گل سفید، جوستان و دوپلان را ۴۲ کیلومتر برآورد و تصریح کرد: با اجرا و تکمیل این طرح، خدمات اینترنتی منطقه از شبکه رادیویی که با اختلال و قطعی مواجه است به شبکه فیبرنوری متصل و در این صورت پهنای باند اینترنت ارتقا خواهد یافت.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش پهنای باند اینترنت در استان با شیوع ویروس کرونا از ۴۰ به ۱۰۱ گیگابایت افزود: این بستر برای ۱۷۳ هزار دانش‌آموز امکان برقراری ارتباط در شبکه شاد را فراهم کرد.

وی ادامه داد:هم‌اینک ۷۴۷ هزار مشترک اینترنت در استان وجود دارد که پوشش شهری در اولویت نخست و سپس پوشش جاده‌ای و روستایی در اولویت بعدی قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری،برخی مشکلات و چالش‌های جانمایی را مانع توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان دانست و گفت: اگر این چالش‌ها و مشکلات برطرف شود می‌توان بستر مناسبی برای توسعه زیرساخت‌ها در استان فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار در ۱۱۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد. 

بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بین شهری، ۴۵۰ کیلومتر درون شهری و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی است .