قم - ایرنا - استاندار قم با اشاره به نهایی شدن طرح مدیریت جامع تجمع‌ها و ترددها در کشور گفت: بر اساس این طرح محدودیت‌های جدید کرونایی از ابتدای آذرماه در قم اجرایی خواهد شد.

بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه طرح جامع مدیریت تجمع‌ها و ترددها که توسط قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تهیه‌شده بود تصویب و مقرر شد از نخستین روز آذرماه نهایی و اجرایی شود.

استاندار قم در تبیین طرح فوق افزود: در این طرح شهرهای مختلف به سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز تقسیم‌بندی می‌شود.

وی اضافه کرد: در شهرهایی که وضعیت زرد کرونایی دارند محدودیت ها شامل رسته شغلی ۲، ۳ و ۴ می شود و در مناطقی که وضعیتشان نارنجی است نیز گروه‌های شغلی ۳ و ۴ محدودیت خواهند داشت.

استاندار قم افزود: در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی نیز محدودیت‌ها شامل هر چهار گروه شغلی خواهد شد.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح مذکور وضعیت شهرها طی هفته جاری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص و جزییات آن نیز به‌صورت مفصل ابلاغ می‌شود.

سرمست همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت کرونایی قم بیان کرد: وضعیت این استان در حال حاضر قرمز است ولی اگر جزو شهرهای نارنجی قرار گرفتیم اعمال محدودیت‌ها نیز مطابق همین وضعیت صورت خواهد گرفت.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.