آزاد حکمت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۷۱۶ تماس پاسخ داده شد و بقیه تماسها نیز به دلیل مشکلات فنی و یا قطع ارتباط از سوی مشتری بدون پاسخ ماند.
وی تعداد تماسهای گرفته شده با سامانه ٢٠٢٠ در این مدت را ۱۶۰ هزار و ۵۰۰ مورد و میزان پاسخهای داده را ۹۹ درصد اعلام کرد و افزود: میانگین زمان انتظار ١٦ ثانیه است و معمولا بیش از ٩٢ درصد از تماسها رفع مشکل خواهد شد.
مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه بیشترین تماسها با سامانه ۲۰۲۰ مربوط به مشکلات دیتا بوده است، یادآور شد: اپراتورها در هر ۲ سامانه به صورت شبانهروزی به سوالات و مشکلات مشتریان پاسخ میدهند.
حکمت به تمهیدات اندیشیده شده با توجه به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: افزایش درگاههای غیرحضوری مخابراتی برای انجام امور روزمره با بهرهگیری از بسترهای مخابراتی، افزایش ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت و فراهم کردن خرید آنلاین سیم کارت همراه اول به صورت رایگان به نشانی mci.ir برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی به نام سرپرست خانوارها از جمله این اقدامات است.
وی یادآور شد: در بخش کارکنان هم اجرای دستورالعملهای ستاد مبارزه با کرونا از جمله دورکاری و ضد عفونی کردن ساختمانهای مخابراتی در سطح استان به صورت روزانه در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر ۵۰۲ هزار و ۸۵۰ خط تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۶ خط تلفن همراه و ۱۱۹ هزار و ۳۸۲ پورت اینترنت خانگی مخابرات در کردستان وجود دارد.