ایلام - ایرنا - فرماندار دهلران گفت: راهکارهای کوتاه مدت و بلندت مدت برای مهار آب های سطحی در شهر پهله در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز شنبه در بازدید میدانی  از مشکلات آب های سطحی شهر پهله اظهار داشت: پس از بالا آمدن آب در حیات یک منزل مسکونی شهر پهله موضوع در دستور کار قرار گرفت و دستگاه های متولی از جمله آب و فاضلاب، آب منطقه ای ، شهرداری پهله و بخشداری جلسه مدیریت بحران تشکیل و موضوع بصورت کارشناسی بررسی شد.

وی افزود: راه حل های کوتاه مدت یعنی مهار مقطعی پیش بینی و شهرداری پهله این موضوع را دنبال تا با سونداژ مشکل را برطرف کند.

فرماندار دهلران تاکید کرد: برای بلند مدت نیز موضوع مطالعات دقیق پیشنهاد شد تا دلایل موضوع شناسایی و اقدام عملی انجام شود.

عسگری یادآور شد: برخی دستگاه ها معتقدند که بالا آمدن سطح سفره های زیرزمینی و اشباع زهکش های طبیعی باعث این مشکل شده که این امر نیازمند مطالعه و تامین اعتبار برای کار فنی و دقیق دارد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب ایلام نیز در این بازدید گفت: با توجه به پیگیری های فرماندار و تماس های مردمی مبنی بر بالا آمدن آب های سطحی بصورت میدانی در منطقه برای بررسی دقیق و راهکارها حضور داریم.
جعفر حسنی اضافه کرد: بافت خاک و ریز دانه بودن خاک باعث ایجاد آب های سطحی و روان آب شده است.

وی از نمونه برداری های متعدد و آزمایشات مختلف روی این آب خبر داد و تاکید کرد: نوع آب جریانی با آب شبکه آب و فاضلاب متفاوت است و شکستگی لوله در منطقه نداریم و بر این اساس راهکارهای لازم با حضور مدیران بررسی شد.

قائم مقام آبفای ایلام یکی از راهکارها برای کوتاه مدت را سونداژ سطح شهر و در کنار مسیل های جدید برای هدایت روان آبها دانست و افزود: در دراز مدت نیز مطالعه دقیق در دستور کار قرار گیرد.

شهردار پهله نیز گفت: با حضور مسوولان و متولیان موضوع بالا آمدن آب در منازل مردم بررسی شد.
علی کرمی افزود: اقدامات سونداژ و زهکشی در دستور کار شهرداری قرار دارد.