ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت نگران کننده کرونا در استان گفت: نبود نظارت جدی و همراهی گروهی از مردم، عامل اصلی شیوع بیماری در استان است.

محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان غربی افزود: روند اجرای محدودیت ها مطلوب نیست و فرمانداران مسوول اصلی اجرای کامل مصوبات و محدودیت ها هستند.

وی اضافه کرد: باید با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، مراکز بهداشت و اتحادیه ها محدودیت ها به طور دقیق اجرا شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان نگران کننده است، ادامه داد: برای کنترل بیماری باید مردم در رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت ها همکاری جدی داشته باشند.

شهریاری بر نظارت و بازرسی از روند اجرای محدودیت ها تاکید کرد و گفت: به دلیل روند افزایشی بیماری کرونا درخواست های بسیار مردمی برای اجرای محدودیت های شدید در استان شاهد هستیم و فرمانداران نباید اجازه دهند مصوبات ناقص اجرا شود.

وی با تسلیت شهادت مرزبانان رشید هنگ مرزی ارومیه در درگیری با گروه های تروریستی و ضد انقلاب تصریح کرد: به امید خدا و به همت نیروهای نظامی و انتظامی پاسخ دندان شکنی به این گروه های تروریستی داده می شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

هرچند رقمی در خصوص تعداد مبتلایان در آذربایجان غربی گزارش نشده است.