تهران- ایرنا- رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نسبت به تاخیر ۶ ساله در تکمیل فاز سوم توسعه بوستان نهج‌البلاغه با ۱۶ هکتار مساحت در حد فاصل پژوهشگاه نیرو و برزگراه آیت‌الله هاشمی، تذکر داد.

«سیدآرش حسینی میلانی» روز یکشنبه در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا به معاونت خدمات شهری و منطقه۲ شهرداری تهران تذکر داد و با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از این تاخیر، تصریح کرد: به دلیل این تاخیر مشکلات متعددی مانند تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در دامنه‌های غربی، عدم تعیین و تکلیف معارضان، درخت‌زدایی در عرصه‌ای به وسعت دو هکتار و ایجاد فضای بی‌دفاع شهری در این محدوده رخ داده است.  

میلانی با اشاره به برنامه سوم توسعه شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت ساماندهی و احیای روددره‌های شهر تهران مطابق با ماده ۶۰ برنامه سوم توسعه، به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در کوتاه‌مدت نسبت به صیانت از درختان موجود، پاکسازی محیط و ساماندهی منظر در محدوده مذکور اقدام کند.  

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تأکید کرد که شهرداری تدابیر لازم برای بازنگری در طرح توسعه با لحاظ رویکرد اکولوژیکی و تکمیل سریع فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه را در دستور کار خود قرار دهد.

صدای کادر درمان را بشنویم

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگر تذکر خود، ابراز امیدواری کرد طی روزهای سخت کرونایی، کادر درمان تاب‌آوری لازم را داشته باشد و صدای آنان شنیده شود چراکه زیر فشار شدیدی هستند.

وی ادامه داد: اصرار شورای اسلامی شهر برای قرنطینه دو هفته‌ای شهر تهران، فرصتی برای بازسازی این نیروهای خدوم است.

به گزارش ایرنا در نشست امروز شورا ‌لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح ماده ۱۱ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» بررسی می‌شود.

«تعیین سیاست‌های اقتصادی، جذب مشارکت بخش خصوصی در حفظ و احیای اماکن تاریخی» و لایحه شهردار تهران در «تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری شهر» از دیگر موارد دستور جلسه امروز شوراست.

یک فوریت طرح «ضمانت اجرای مصوبه‌های شورا» و طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه رایگان خدمات مجموعه‌های ورزشی تحت تملک شهرداری تهران، عدالت استخدامی و منوط کردن هرگونه صدور پروانه و گواهی ساختمانی به رعایت ضوابط مناسب‌سازی در راستای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت» و نیز «معرفی هشت نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب» در نشست شورا بررسی خواهد شد.