تهران - ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران با طرح برگزاری جلسات شورا به صورت مشترک علنی و مجازی مخالفت کردند؛ در این میان «محسن هاشمی» رییس شورا با رییس جمهوری شوخی کرد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا دوفوریت طرح برگزاری جلسات شورای شهر تهران به صورت مجازی را در دستور کار قرار دادند.

«الهام فخاری» عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت که اگر دورکاری، کار است برگزاری جلسات شورا به صورت مجازی نیز کار است.

«محمد سالاری» رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم در مخالفت با این طرح گفت: جلسات علنی شورای شهر نماد فعالیت مدیریت شهری در پایتخت است و نباید تعطیل شود.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز به عنوان مخالف این طرح در سخنانی اظهار داشت: اگر صحن تعطیل شود شما در سایر جلسات شرکت می‌کنید.
 
وی گفت: من فردا باید در جلسه کمیسیون ماده ۵ شرکت کنم که ۴۰ نفر در یک اتاق کوچک حضور دارند و یا آقای شهردار ما را در مراسم‌های افتتاحیه دعوت می‌کند که زیر یک چادر کوچک ۴۰ نفر نشسته‌اند و یا باید در جلسه شورای آموزش و پرورش کشور شرکت کنند که آن نیز در اتاق کوچک برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد که اعضای شورا، سایر فعالیت‌های خود را تعطیل کنند و به صورت مجازی شرکت کنند، نه اینکه حضور یک بار در هفته در صحن شورای شهر تعطیل شود.

هاشمی تاکید کرد: من مطمان هستم کسانی از شورا که به کرونا مبتلا شده‌اند، از شورا و صحن کرونا نگرفته‌اند بلکه در سایر جلساتی که حضور داشتند به کرونا مبتلا شدند.

وی در سخنان خود که به شوخی های همیشگی او شباهت داشت، گفت: مثلاً آقای علیخانی(عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران) هر شب در پشت بام منزل اخوی خود جلسه دارند.

هاشمی افزود:  من هم در جلسات مرکزی حزب کارگزاران شرکت می‌کنم آن وقت چرا یک جلسه در هفته در صحن را مجازی برگزار کنیم؟

وی با بیان اینکه بگذارید با آقای رئیس جمهور هم شوخی کنم گفت: آقای رئیس جمهور که در هیچ جلسه‌ای خارج از اتاقش شرکت نمی‌کند، در جلسه ستاد ملی کرونا حضور دارد.

وی افزود: حتی رهبری نیز جلسه با ستاد ملی کرونا را به طور حضوری برگزار کردند.

پس از بررسی اعضای شورا، این طرح دوفوریتی به صورت یک فوریت مطرح شد و در نهایت اعضا با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند.