بندرعباس- ایرنا- فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی استان در شهرستان بندرلنگه یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

سردار غلامرضا جعفری عصر یکشنبه در تشریح این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای مستقر در ایست و بازرسی پاسگاه برکه سفلین با انجام اقدامات تخصصی از تصمیم قاچاقچیان مبنی بر انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر مطلع شدند.

وی ادامه داد: مأموران با رصد اطلاعاتی و تحرکات اعضای این باند دریافتند قاچاقچیان قصد دارند محموله مذکور را در پوشش تانکر حامل گاز منتقل کنند.

سردار جعفری بیان داشت: مأموران حین کنترل خودروهای عبوری در محورمواصلاتی" خمیر – بندر لنگه" تریلر کشنده حامل مواد مخدر را شناسایی و با هماهنگی با مقام قضائی آن را جهت بررسی بیشتر به داخل یگان منتقل کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در بازرسی از تریلر۱۷۰ بسته ۱۰ کیلویی به میزان یک تن و ۷۱۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه و با پوشش های خاص در داخل تانکر گاز جاساز شده بود کشف و یک قاچاقچی در این رابطه دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ضمن تشکر از تعامل خوب مردم با پلیس از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از ۱۸۱ تن انواع مواد مخدر و پیش ساز آن در استان هرمزگان کشف شده و ۴۴ باند مواد مخدر نیز شناسایی و متلاشی شده است.

شهرستان بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.