نوشهر - ایرنا - معاون فرماندار چالوس با اشاره به اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا در خصوص اعمال محدودیت فعالیت واحدهای صنفی ، گفت: از آغاز اجرای این مصوبه تاکنون ۲۷ واحد صنفی در چالوس پلمب شده است.

حمید محمدی فیروز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : واحدهای متخلف پلمب شده در گروه صنفی سطح ۲ ، ۳ و ۴ بودند که فعالیتشان از ساعت ۱۸ ممنوع بود ولی بدون توجه به این مصوبه فعالیت داشتند.

وی گفت : همزمان با اجرای این طرح از بیستم آبان ماه ، هشت تیم بازرسی مشترک تاکنون ۵۰ متخلف صنفی را شناسایی کردند که از این تعداد ۲۷ واحد صنفی پلمب و  پرونده  ۲۳ واحد صنفی دیگر به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون فرماندار چالوس افزود : همچنین در این مدت به ۱۰۰ واحد صنعفی به خاطر تخلف از مصوبات کرونایی تذکر داده شد.

وی ادامه داد : بیشتر واحدهای صنفی پلمب شده از صنوف مشاورین املاک، لباس و پوشاک و عرضه کنندگان لوازم ساختمانی بودند و در یک مورد به خاطر بی اعتنایی به پروتکل های بهداشتی یک پمپ بنزین نیز پلمب شد.

محمدی فیروز با اعلام این که در مجموع بیش از ۸۵ درصد از واحدهای صنفی و بازاریان چالوس محدودیت های جدید کرونایی را رعایت می کنند ، از قطع کردن سهمیه آرد ۱۱ نانوایی به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این مدت خبر داد و گفت : درصورت تکرار این نانوایی ها نیز پلمب خواهند شد.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و مردم تاکید کرد و افزود : در حال حاضر ۳۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان های طالقانی و رازی چالوس بستری هستند.

محمدی فیروز با اشاره به این که بیش از ۷۰ درصد مردم شهرستان چالوس از ماسک استفاده می کنند ، گفت : استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری ، راهکار جدی و مورد تاکید برای مقابله با شیوع کرونا است که مردم باید با رعایت این موارد، زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری مرزن آباد، هچیرود و چالوس و حدود ۱۷۰ روستا ، یکی از شهرهای گردشگر پذیر در غرب مازندران است.