بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ویروس منحوس کرونا سومین معلم استان را قربانی خود کرد و جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان استان را به سوگ معلمی پرتلاش و هدایت‌گر نشاند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی محمدعلی واقعی در پی درگذشت زنده ‌یاد «مصطفی ادبی زاده» معاون اجرایی هنرستان کار و دانش روزبه جوان از فرهنگیان شهرستان طبس با صدور پیامی ضایعه درگذشت این معلم ۴۹ ساله را به جامعه فرهنگیان، دانش‌آموزان، مردم طبس به‌ویژه خانواده این معلم جهادی و پرتلاش تعزیت و تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خبر درگذشت حزن انگیز و تألم‌بار همکار ارجمند فرهنگی، زنده‌یاد مصطفی ادبی زاده معاون اجرایی هنرستان کار و دانش روزبه جوان، موجب تالم و تاثر فراوان شد.

واقعی نوشت: بی شک روح بلند این معلم پرتلاش و والامقام نزد خداوند سبحان دارای ارج و قُرب بوده و نام و یاد او جاودان و زنده بر لوح دل‌ها ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: اینجانب با ابراز تاثر و تالم، مصیبت وارده را به خانواده‌ ایشان، فرهنگیان و دانش‌آموزان استان تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند متعال مسالت دارم روح پاک این معلم ارزشمند را همنشین اولیاء الله نموده و با سرورشان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) محشور نماید و به خانواده معزز ایشان و همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

حسین خلیلی راد معلم مدرسه طالقانی بیرجند اولین و عباس لعل، دومین فرهنگی در خراسان جنوبی بودند که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.