ارسلان شکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاهش با اجرای مجموع اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری در محورهای برون شهری و روستایی آذربایجان غربی حاصل شده است.
وی اضافه کرد: حذف نقاط حادثه خیز، خط کشی مسیرها، تابلوگذاری، نصب سرعت کاه، نصب گاردریل و چراغ های روشنایی و هشدار دهنده، لکه گیری و روکش آسفالت و همچنین افزایش همکاری و تعامل دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی حمل نقل استان البته با همراهی خوب راننده ها موجب موفقیت آذربایجان غربی در راستای کاهش شدید تصادف ها و تلفات جاده ای بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: طبق بررسیها بین ۱۶ تا ۲۰ عصر ساعات بحرانی تصادفات است.
شکری اظهار کرد: سهم آذربایجان غربی در انتقال آمبولانسی مصدومان نسبت به میانگین کشوری کمتر است و باید با افزایش خودرو های امداد رسان و پایگاه های امدادی در سطح محور های مواصلاتی استان، این سهم را بیشتر شد.
وی در خصوص دلایل بروز تصادف در جاده های آذربایجان غربی نیز بیان کرد: بی توجهی به جلو با ۳۵ درصد، نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تجاوز به چپ با ۱۴ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۴ درصد از بیشترین واصلی ترین علل وقوع تصادفات جاده ای استان است که امیدواریم با بالارفتن سطح فرهنگ و اصول رانندگی و ارائه آموزش های لازم بتوان آمار تلفات رانندگی را بیش از پیش پایین آوریم.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود ۵۰ نفر در جاده های آذربایجان غربی بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.
امسال امید می رود که این رقم به کمتر از ۴۰۰ نفر کاهش یابد.