«احمدحسین فلاحی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز کمیسیون آموزش و مباحث و سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان در این جلسه پرسشهایی از وزیر آموزش و پرورش داشتند که بعضی از آنها برای بررسی بیشتر به جلسه آینده کمیسیون موکول شد و یک مورد به دلیل قانع نشدن نماینده سوال کننده به صحن علنی مجلس ارائه شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: رمضانعلی سنگ دوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا آماری در خصوص کمبودها و محرومیتهای آموزشی استان گلستان ارئه داد که از پاسخهای وزیر قانع شد ولی مقرر شد ظرف ۳ هفته آینده هیاتی از وزارت آموزش و پرورش نشستی با نماینده سوال کننده برگزار کند و بازدید میدانی نیز از مناطق صورت گیرد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات هم سوال خود را مبنی بر اینکه چه کسی نقش کلیدی امور تربیتی را در راستای تحکیم و تثبیت جایگاه مربیان تربیتی در راستای پیاده سازی محتوای سند تحول بنیادین داراست و دلایل حذف امور تربیتی از تشکیلات اداره آموزش و پرورش را مطرح کرد که وی پس از استماع پاسخ های وزیر، از توضیحات وی قانع نشد و مقرر شد نشست مشترکی برای بررسی ابعاد سوال با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات هم از پاسخ وزیر قانع شد. همچنین فرهاد بشیری نماینده پاکدشت درباره علت عدم تکمیل مدارس نیمه تمام حوزه انتخابیه اش سوالی را مطرح کرد که او هم از پاسخ های حاجی میرزایی و رئیس سازمان نوسازی مدارس قانع شد.
وی خاطرنشان کرد: سید جلیل میرمحمدی نماینده میبد و تفت نیز سوال خود را از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه چرا در حالی که بسیاری از دستگاههای اجرایی نیاز شدید به فضای فیزیکی دارند، آموزش و پرورش مدارس بلااستفاده خود در برخی مناطق روستایی را ازای تعمیر و نگهداری در اختیار دستگاه های اجرایی متقاضی قرار نمی دهد، مطرح کرد که وی نیز با قول پیگیری این موضوع از سوی وزیر آموزش و پرورش قانع شد.
فلاحی یادآور شد: البته صحبتهای نماینده تفت و میبد تقریباً حالت پیشنهادی داشت و سوالی مطرح نکرد و وزیر هم پذیرفت که مسائل مطروحه را پیگیری و نتیجه را به اطلاع او برساند. بنابراین میتوان گفت که اکثر سوال کنندگان از پاسخهای وزیر آموزش و پرورش قانع شدند.