مسکو - ایرنا - ستاد مبارزه با «ویروس کرونا» در روسیه اعلام کرد که شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور امروز (پنجشنبه) از مرز دو میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش ایرنا، این ستاد در اطلاعیه‌ای افزود که مجموع افراد مبتلا به کرونا در روسیه به  ۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۶۰۸ نفر رسید و در شبانه روز گذشته ۲۳ هزار و ۶۱۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

بر اساس اطلاعات این ستاد، بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در مسکو گزارش شده است و در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در پایتخت روسیه به بیماری «کووید-۱۹ » مبتلا شده‌اند و مجموع افراد مبتلا به کرونا در این شهر به ۵۳۳ هزار و ۶۸ نفر رسیده است . بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا در روسیه در شبانه روز گذشته نیز ۷۲ نفر از مبتلایان به این ویروس در مسکو جان باخته‌اند.

شهر «سن پترزبورگ» از نظر شمار مبتلایان به کرونا در روسیه در مکان دوم قرار دارد و ۲ هزار و ۳۱۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند .

ستاد مبارزه با کرونا در روسیه در گزارش خود همچنین اعلام کرد که در شبانه روز گذشته در این کشور ۴۶۳ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند که رقم بی‌سابقه‌ای در این کشور است.

در مجموع ۳۴ هزار و ۸۵۰ نفر بر اثر بیماری کرونا تاکنون در روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۵۶ نفر مبتلا به کرونا بهبود یافته و از بیمارستانها در روسیه مرخص شده‌اند.

 به گفته «تاتیانا کولیکووا» رئیس ستاد مبارزه با کرونا، در ۱۷ منطقه روسیه از جمله جمهوری چوواشی، استان هاکاسیا و استان ایوانوفسک ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی اشغال شده است.

وی خاطرنشان کرد که در سراسر روسیه، ۲۵۰ هزار تخت بیمارستانی برای مداوای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

کولیکووا وضع شیوع ویروس کرونا در روسیه را در حال بدتر شدن توصیف کرد و افزود: ۴۰ درصد موارد تشخیص بیماران کرونایی در این کشور از آغاز پاییز بوده است و بیماری کووید-۱۹ در حال گسترش در روسیه است.

«میخاییل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در این کشور خاطرنشان کرد که در زمان حاضر تخت‌های بیمارستانی تخصیص یافته برای مبتلایان به کرونا در کشور پنج برابر نسبت به تعداد تخت‌ها در بهار افزایش یافته است.

مسوولان روسیه تلاش می‌کنند تا با تدابیر جدید از جمله محدود کردن تردد افراد سالمند در اماکن عمومی، آموزش از راه دور دانش آموزان و دانشجویان و اجباری کردن استفاده از ماسک و دستکش در اماکن عمومی و وسایل نقلیه و فروشگاهها و رستوران‌ها و مراکز فرهنگی از گسترش کرونا در این کشور پیشگیری کنند و انتظار می‌رود تا پایان زمستان ویروس کووید-۱۹ همچنان در این کشور شیوع داشته باشد و با فرارسیدن فصل بهار، وضعیت بهبود یابد.